لالایی آرام‌بخش با طعم شیر و عسل + طرز تهیه

با مصرف یک فنجان از یک نوشیدنی طبیعی و صد درصد خانگی می‌توانید به سرعت به خواب رفته و برای همیشه با مشکل بی‌خوابی خداحافظی کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بی خوابی یک مشکل رایج در زندگی مدرن و ماشینی بشر امروز است به طوری که میلیون ها نفر روش های بسیاری را امتحان می کنند تا زودتر به خواب رفته و خواب آرامی را تجربه کنند.

با توجه به شیوع مشکل بی خوابی و بدخوابی در میان مردم جهان، هزینه ناشی از این عارضه که با کسری بازده و کاهش ساعات کاری نمایان می‌شود، سالانه بالغ بر 63 میلیارد دلار ارزیابی شده است.

بسیاری از بیماران مبتلا به بی خوابی و بدخوابی از داروهای خواب آور استفاده می کنند که عوارض جانبی مانند درد یا سوزش قلب، یبوست و سرگیجه به همراه داشته و افزون بر این موارد اعتیاد آور است.

جایگزین های طبیعی زیادی برای این داروها و مبارزه با بی خوابی و بدخوابی وجود دارد که نوید یک خواب طولانی و راحت را به افراد می‌دهد.

در ادامه یک معجون کاملا خانگی را معرفی می‌کنیم که با خوردن آن مانند یک نوزاد به خواب می‌روید.

معجون طبیعی خواب آور

عناصر مورد نیاز:
شیر 1.5 لیوان
عسل یک قاشق چای خوری
اسانس وانیل خالص یک قطره

طرز تهیه:
شیر را در یک ظرف ریخته و روی شعله اجاق قرار دهید تا کمی گرم شده اما نجوشد. سپس وانیل و عسل را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. این نوشیدنی را به آرامی قبل از رفتن به رختخواب بنوشید و خاصیت معجزه آسای آن را مشاهده کنید.

اثربخشی این نوشیدنی خواب آور به دلیل خواص ترکیبات آن است که الگوهای خواب سالم را بهبود بخشیده و به استراحت بدن در زمان خواب کمک می کند.

در زیر به خواص مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی به طور مختصر اشاره شده است:
شیر
شیر حاوی تریپتوفان، یک اسید آمینه بوده که به خواب راحت کمک می کند. این ماده باعث تحریک سروتونین و ملاتونین در بدن و در نتیجه ایجاد آرامش و خواب راحت می شود.

عسل
بر اساس مطالعه های انجام شده عسل آرام بخشی قوی محسوب شده و باعث آزاد شدن ملاتونین در مغز می شود.

علاوه بر این عسل در تولید گلیکوژن برای عملکرد صحیح کبد در زمان خواب و استراحت بدن بسیار موثر است. سطح گلیکوژن در طول روز در بدن کاهش می یابد که در نتیجه آن ممکن است مغز شب‌هنگام از خواب بیدار شده و بدخوابی و بی خوابی را در پی داشته باشد.

اسانس وانیل خالص
یک مطالعه در سال 1991 نشان داد عطر وانیل در آرامش و کاهش هجوم افکار به ذهن و اضطراب موثر است.

بی خوابی ممکن است در نتیجه یک بیماری تنفسی مانند آپنه خواب رخ دهد. دانشمندان فرانسوی در نتیجه یک مطالعه دریافتند که استشمام عطر وانیل در طول روز آپنه خواب را تا 36 درصد کاهش می دهد.

منبع: Davidwolf

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جهت اطلاع
۰۹:۴۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
توجه داشته باشيد عسل براي نوزادان تا 1.5 سال ضرر داره. و براي بچه هايي كه حرف نميزنن خيلي مضرر هستد و علت دير حرف زدن كودكان بعضا به علت عسل خوردن هستش .
بر ندارين برا نوزادتون كه ميخواين بخوابه بدين...
آخرین اخبار