کرمان؛

هشدار آتش نشانی برای سیزده بدر

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان به شهروندان در خصوص رعایت مسائل ایمنی در روز طبیعت (سیزده به در) هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی عسکری گفت: شهروندان در تعطیلات نوروزی و روز طبیعت، به ویژه هنگام استراحت در باغ‌ها و بوستان‌های شهری، در حفظ درختان، گیاهان و زیبایی‌های طبیعت كوشا بوده و از ایجاد آتش در این مكان‌ها جدا خودداری کنند .

وی اظهار داشت: شهروندان و گردشگران باید در صورت الزام برای استفاده از چراغ‌های نفتی، ظروف نگهداری نفت را به صورت دربسته و با گنجایش كم استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خطاب به شهروندان افزود: به خاطر داشته باشید ته سیگار روشن، چوب نیم سوخته و زغال روشن داخل اجاق‌ها را كاملأ خاموش نموده و برای اطمینان كامل، آن را زیر خاك مدفون کنید.

عسکری تصریح کرد: در هنگام رانندگی در جاده، ته سیگار روشن را روی شاخ و برگ درختان نیندازید، زیرا باعث آتش سوزی درختان خواهد شد.

وی ادامه داد: از روشن كردن آتش در زیر دكل‌های فشار قوی برق خودداری کنید، زیرا عدم رعایت این مورد می تواند فاجعه بزرگی به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: به تابلوهای هشداردهنده آموزشی در پارك‌های تفریحی و جنگل توجه داشته باشید.

عسکری گفت: شهروندان در صورت برپاكردن خیمه و چادر مراقب باشند كه محل استقرار اجاق‌ها و چراغ‌های خوراك پزی دورتر از خیمه و با در نظر گرفتن مسیر باد بر پا شود.

وی افزود: همچنین روشنایی‌های گازی و شعله ای و مشابه را در نقطه ای مصون از برخورد افراد ، بخصوص بچه‌ها مستقر نمایید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با تاکید بر اینکه هنگام ترك محل ، ضایعات و زباله ها را داخل كیسه مخصوص ریخته و در محل های مشخص شده بریزید، تصریح کرد: محل اطراف خود را حداقل تا فاصله 10متری از شاخ و برگ درختان خشك و خاشاك پاكسازی نمایید؛ چون در اثر گرما و كوچكترین حرارت و جرقه، سریعأ آتش سوزی به وجود می آید.

عسکری با بیان اینکه در زمان صاعقه خود را به محل امن برسانید و اگر داخل خودرو هستید، توقف نمایید و از آن خارج نشوید، افزود: ضمناً از لوله‌های آب، دكل های برق، اسكلت‌های فلزی، دودكش‌ها، پست های فشار قوی برق، ساختمان‌های نیمه كاره و تك درخت فاصله بگیرید .

وی با تاکید بر اینکه از شكستن شاخ و برگ درختان در روز طبیعت خودداری كنید، یادآور شد: چنانچه در روز طبیعت قصد رفتن به كنار رودخانه ها و نهرهای پرآب را دارید حتماً به اندازه كافی از جریان شدید رودخانه ها فاصله گرفته و مراقب فرزندان خود باشید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان تاکید کرد: شماره تلفن های سازمان های امدادی و خدماتی را در دسترس داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید سریعا با این مراكز تماس بگیرید .

عسکری خاطرنشان کرد: به همراه داشتن یک دستگاه خاموش كننده پودر و گاز آتش نشانی و كیف محتوی لوازم كمك‌های اولیه جهت استفاده در مواقع ضروری الزامی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.