نخست وزیر سابق لبنان: مقاومت امری مقدس است و از حزب الله حمایت می کنم

نجیب میقاتی گفت مقاومت در برابر دشمن یک امر مقدس است و از حزب الله در این خصوص به طور کامل حمایت می کنم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، نجیب میقاتی -- نخست وزیر سابق لبنان -- گفت مقاومت در برابر دشمن یک امر مقدس و غیر قابل بحثی است و از حزب الله در این خصوص کاملا حمایت می کنم.

نجیب میقاتی افزود:« اگر حزب الله برای مقاومت با اسرائیل تلاش می کند من چشم و گوش بسته از آن حمایت می کنم اما در مسائل دیگر پای اصول ملی در میان است.»

میقاتی در واکنش به خبرها درباره تصمیم حزب الله لبنان برای تحریم وی پس از امضای نامه‌ای توسط پنج رئیس جمهور و نخست وزیر قبلی لبنان خطاب به نشست اخیر سران عرب در اردن گفت:« رابطه من با هر یک از طرفهای لبنانی همواره بر اساس احترام و اصولی که به آنها باور دارم بوده است و هر کس به هر خط مشی دیگری تمایل دارد این مسئله به او مربوط می شود.»

میقاتی این موضوع را که نامه فرستاده شده به سران عرب علیه جایگاه ریاست جمهوری لبنان بوده است تکذیب کرد و پرسید:« چگونه می تواند علیه ریاست جمهوری لبنان باشد در صورتیکه ما نسخه‌ای از آن را به رئیس جمهور و رئیس مجلس و نخست وزیر فرستاده ایم؟»

میقاتی گفت :«این سخنان در چارچوب تبلیغات علیه ما برای منحرف کردن اذهان از محتوای نامه است که نشانگر اصول ملی ماست.»

میقاتی گفت:« اندیشه فرستادن این نامه در نشست ما با میشل سلیمان، رئیس جمهور سابق لبنان شکل گرفت که ما را به ناهار در خانه اش دعوت کرده بود. این برای نخستین بار نیست که یک طرف لبنانی به اتحادیه عرب و محافل بین المللی نامه می دهد. آیا ما حق نداریم موضع خودمان را مشخص کنیم ؟ آیا میشل عون، رئیس جمهور لبنان در گذشته در کنگره آمریکا حضور نیافت و درباره اوضاع لبنان سخنرانی نکرده است؟ »

میقاتی از «حمله به این نامه که حتی پیش از اطلاع از محتوای آن آغاز شد ابراز تعجب کرد و گفت این نشان می دهد برخی از دیدگاههای دیگر ناراحت می شوند که این پذیرفتنی نیست و با جوهره آزادی و اصل دمکراسی مغایرت دارد زیرا هر انسانی حق دارد نظرش را بگوید. اگر این نامه بی تأثیر است پس چرا این همه حمله به آن شده است ؟ آیا وجود یک دیدگاه دیگر در کشور ممنوع است؟ این نامه اصول ملی را که ما به آن باور داریم مشخص کرده و در بیشتر بیانیه هایی که پس از تشکیل دولت صادر می شود این اصول وجود دارد.»

میقاتی پرسید« آیا کسی در لبنان وجود دارد که به اجرای توافقنامه طائف یا پایبندی به قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد یا لزوم چاره اندیشی برای مشکل آوارگان سوری یا آزادسازی سرزمینهای اشغالی لبنان و نیز گسترش حاکمیت دولت بر همه اراضی این کشور معترض باشد؟» 

میقاتی گفت:« من به کسی اجازه نخواهم داد درباره ملی گرایی ام ابراز تردید کند یا مرا به دست برداشتن از اصول متهم کند. و هر بار که اوضاع به نجات کشور نیاز داشته باشد جزو پیشروها خواهم بود و اگر نیاز باشد حرف ملی گرایی بزنم بی تردیم خواهم گفت.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار