کولیوند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بیش از 8 هزار ماموریت در در دوازدهمین روز از سال جدید/57 حادثه ویژه و نجات جان 250 نفر

رئیس اورژانس کشور گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا امروز، 8 هزار و 940 مأموریت اورژانس 115 انجام شده است.

پیرحسین کولیوند، نماینده تام الاختیار وزیربهداشت در طرح سلامت نوروزی و رئیس اورژانس کشور با تشریح ماموریت‌های اورژانس از ابتدای طرح نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: دیروز ۸ هزار و ۹۴۰ ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی صورت گرفته که از این تعداد یک هزار و ۶۷۱ ماموریت اورژانس مربوط به حوادث ترافیکی و ۷ هزار و ۲۶۹ ماموریت مربوط به حوادث غیر ترافیکی بود.
 
وی با اشاره به مصدومان ترفیکی که به بیمارستان‌ها منتقل شدند، ادامه داد: یک هزار و ۴۵۰ نفر از مصدومان و بیماران حوادث ترافیکی به بیمارستان‌ها منتقل و ۱۶۵ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.   
 
رئیس اورژانس کشور تعداد مراجعات به پایگاه‌های سلامت در ورودی و خروجی شهر‌ها را تشریح کرد و افزود: ۳ هزار و ۶۳۱ نفر به پایگاه‌های سلامت نوروزی مراجعه کردند که ۳ هزار و ۵۵۳ نفر به صورت سرپایی درمان و ۷۸ نفر به بیمارستان‌ها منتقل شدند، از این تعداد ۱۶۷ بیمار به دلیل مشکلات قلبی، ۶۰ نفر تنفسی، ۳۸ نفر گوارشی و ۳ نفر اورژانس زنان به این پایگاه‌ها مراجعه کردند.
 
وی با اشاره به حوادث ویژه در ۱۲ فروردین که نیاز به فوریت های پزشکی بوده، عنوان کرد: روز گذشته ۵۷ حادثه ویژه رخ داد که در مجموع ۱۰۵ دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و اورژانس هوایی به این حوادث اعزام و ۲۵۰ بیمار و مصدوم را به بیمارستان‌ها منتقل کردند.
 
کولیوند اظهار کرد: از ۵۷ حادثه ویژه، ۳۶ حادثه ترافیکی ویژه رخ داده و ۷۶ دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و اورژانس هوایی اعزام و ۲۰۴ نفر از این حوادث ویژه به بیمارستان اعزام شدند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۷:۱۳ ۱۳ فروردين ۱۳۹۶
دولت طرح نوروزی را برای همیشه داشته باشد تا دایمن به موقع جان مسافران را نجاد دهند . تولید خودروهای فلزی ممنوع است، بدنه خودرو اتومبیل ماشین چهار چوب آن آهنی باشد تا با کوچک ترین تصادف مچاله نشود
آخرین اخبار