الزام برای فرهنگ کارآفرینی و کسب و کارهای دانش بنیان در دانشگاه‌ها

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: فرهنگ کارآفرینی و اشراف فارغ التحصیلان دانشگاه به اصول توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان الزامی است.

مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اسناد بالادستی کشور در حوزه علم و فناوری بر راهبرد ایجاد اقتصاد دانش بنیان تاکید دارد. از مشخصه های این نوع اقتصاد سیستمی بودن آن است. ایجاد سیستم های منسجم، همسو و کامل می تواند کسب ثروت و رفاه عمومی در کشور را از دانش و فناوری تضمین کند.
 
وی ادامه داد: از مشخصه های مهم دیگر این نوع اقتصاد، نقش دانشگاه ها در تحقق آن است. دانشگاه ها به عنوان نهادی که تا دیروز دانش بشری را توسعه می دادند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: دانشگاه ها امروز مسئولیت توسعه فناوری را بر دوش دارند و فردا زمینه اشتغال نخبگان دانشگاهی را فراهم می آورند. بنابراین دانشگاه ها در راستای راهبرد ایجاد اقتصاد دانش بنیان نه تنها در حال بهبود فرآیندها و تبدیل ایده به فناوری هستند، بلکه سیستم های لازم برای تبدیل فناوری بر محصول و توسعه بازار را نیز باید در درون خود شکل دهند.
 
برومند بیان کرد: از طرف دیگر فرهنگ کارآفرینی و اشراف فارغ التحصیلان دانشگاه به اصول توسعه کسب و کارهای دانش بنیان نیز الزامی است.

وی تاکید کرد: در مستند حاضر، مدیریت فناوری و توسعه نوآوری به عنوان مسئول ایجاد سیستم های لازم برای توسعه کارآفرینی و ایجاد زیرساخت های لازم برای تحقق اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر نتایج اقدامات خویش را ارائه نموده است.

وی اضافه کرد: آنچه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ایجاد شده نه تنها در اختیار دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر قرار گرفته بلکه بیش از آن به کارآفرینان خارج از دانشگاه خدمات ارائه کرده است.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: امیدواریم با تلاش همه پژوهشگران کشور و دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ایران اسلامی جایگاه زیبنده مردم با هوش کشورمان را در همه عرصه های علمی و اقتصادی کسب کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.