کاهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد کاهش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت پس از تولید مجدد میدان نفتی لیبی، امروز (دوشنبه) در بازار جهانی شاهد کاهش بود. 

بر این اساس، میدان نفتی "شارارا" که بزرگترین میدان نفتی این کشور است، پس از وقفه‌ای یک هفته‌ای به تولید نفت خود ادامه داد. این میدان 120 هزار بشکه نفت امروز تولید کرد. این میدان پیش‌ از وقفه تولید روزانه 220 هزار بشکه در روز نفت خام به بازار عرضه می‌کرد. 

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن با 42 سنت کاهش (معادل 0.8 درصد) به 53 دلار و 11 سنت رسید. در سوی دیگر، نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با کاهش 40 سنتی معادل (0.8 درصد) 50 دلار و 20 سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

هفته گذشته بهای نفت برای سه روز پیاپی به دلیل کاهش تولید نفت لیبی و امیدواری دلالان انرژی برای تمدید طرح کاهش عرضه نفت خام کشورهای عضو اوپک و کشورهای غیراوپک شاهد افزایش بود. پیش‌تر کشورهای عضو اوپک و کشورهای بزرگ صادرکننده نفت غیر اوپکی شامل روسیه توافق کردند طی تا ماه ژوئن سال جاری میلادی میزان عرضه نفت خود را یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش دهند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار