کارگر گفت: از تاریخ راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه اجرای اسناد رسمی، روال‌های اجرا به صورت مکانیزه انجام می‌شود. همچنین دفاتر کاغذی جمع آوری و دفاتر الکترونیک جایگزین آن شد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هاشم کارگر معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به بیان ویژگی‌ها و دستاوردهای ارزشمند سامانه مدیریت یکپارچه اجرای اسناد رسمی پرداخت و گفت: سامانه مدیریت یکپارچه اجرای اسناد رسمی از تاریخ 15/8/1390 در اجرای اسناد رسمی اصفهان آغاز و در 27/7/1391 در کلیه مراکز استان‌ها راه اندازی شد.  
 
وی گفت: پس از آن تا انتهای سال 91 در تمامی حوزه‌های ثبتی سراسر کشور که دارای واحد اجرای اسناد رسمی است اجرایی شد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: از تاریخ راه اندازی، روال‌های اجرا به صورت مکانیزه انجام می‌شود. همچنین دفاتر کاغذی جمع آوری و دفاتر الکترونیک جایگزین آن شد. همچنین ارتباط واحدهای اجرا در سراسر کشور با یکدیگر و با ستاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برقرار شد.
 
کارگر به بیان برخی از ویژگی‌های مهم سامانه مدیریت یکپارچه اجرای اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: اعطای شماره یکتا به پرونده های اجرا در سراسر کشور، نگهداری اطلاعات پرونده های اجرا در پایگاه داده مرکزی سازمان، امکان چرخش پرونده در حوزه های ثبتی مختلف با حفظ اطلاعات وشماره پرونده و امکان جستجوی اشخاص ذی نفع در پرونده‌های اجرا در سراسر کشور جهت سابقه یابی از ویژگی های مهم این سامانه است.
 
معاون توسعه فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  ادامه داد: همچنین امکان ارسال اجرائیه‌ها به صورت الکترونیک از دفاتر اسناد رسمی به واحدهای اجرا، وجود بانک اطلاعاتی وکلا و کارشناسان جهت راستی آزمایی صحت اطلاعات، ارتباط برخط با پایگاه شناسه ملی اشخاص حقیقی جهت کنترل صحت اطلاعات، ورود و نگهداری اطلاعات افراد ذینفع در پرونده های اجرا، وجود بانک اطلاعاتی مزایده های انجام شده در سراسرکشور و ارسال پیامک و رایانامه به ذینفعان در مراحل مختلف پرونده اجرا از دیگر مشخصات و ویژگی های ارزشمند سامانه مدیریت یکپارچه است.
 
این مقام مسئول به مهمترین دستاوردهای سامانه مدیریت یکپارچه اجرای اسناد رسمی هم اشاره کرد و افزود: یکسان سازی رویه‌ها با استفاده از فرآیند ایجاد شده توسط سامانه، ایجاد تسهیل و تسریع در ارایه خدمات ثبتی به ذینفعان و کاهش مراجعات حضوری، پیشگیری از بروز اشتباهات در روند پرونده‌های اجرا، ارتقای سلامت اداری در حوزه پرونده‌های اجرا وامکان تبادل الکترونیک اطلاعات با مراجع ذیربط در خصوص پرونده های اجرا از دستاوردهای این سامانه است.
 
وی در پایان گفت: ارتقای نظام حفظ و نگهداری از پرونده‌ها، پیشگیری از جعل و تخلفات در ارتباط با پرونده‌های اجرای اسناد رسمی و امکان نظارت و بازرسی بر خط از واحدهای اجرا اسناد رسمی  از دیگر دستاوردهای این سامانه است.
 
منبع:میزان
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.