سمنان؛

مراجعه بیش از 33 هزار نفر به بیمارستان های استان

در طول تعطیلات نوروزی 33 هزار و 54 نفر نیز به بیمارستانهای تابعه و کلینیک تخصصی دانشگاه مراجعه کردند که 2هزار و 245 نفر بستری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ دکتر مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت : در ایام نوروز که قریب به اتفاق شهروندان عزیز ما در تدارک تعطیلات و سفرهای نوروزی بودند، بسیاری از همکاران ما از جمله کارشناسان تیم‌های بهداشتی، نیروهای اورژانس، پرستاران و پزشکان  در بهترین روزها و ساعات آغاز سال نیز خدمت به مردم را به کنار خانواده، همسر و فرزند بودن را ترجیح دادند تا هموطنان ما با آرامش و آسایش بیشتری از فرصت تعطیلات سال جدید استفاده کنند و با افتخار به زائران آقا علی ابن موسی الرضا (ع) خدمت نمودند.

دکتر مهدی شادنوش افزود : براساس برنامه‌ریزی انجام شده، امسال کارشناسان بهداشت محیط، نزدیک به 8413 بازدید از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی انجام دادند که حاصل آن کشف و معدوم سازی بیش از 4018 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی بود.

وی تصریح کرد : 206 مورد بازدید از سامانه های آبرسانی انجام شد و 114 متخلف در حوزه بهداشت از سوی این دانشگاه به مرجع قضایی معرفی شدند.

شادنوش اظهار داشت : در طول تعطیلات نوروزی   33054 نفر نیز به بیمارستانهای تابعه و کلینیک تخصصی  دانشگاه مراجعه کردند که 2245نفر بستری شدند.

رئیس دانشگاه با بیان این که از شروع طرح در 25 اسفند 95 تا 14 فروردین 96 اورژانس 115  تعداد 2308 ماموریت انجام داده است افزود :  تعداد 1143 ماموریت توسط اورژانس شهری و تعداد 1165 ماموریت توسط پایگاههای جاده ای صورت گرفته، که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود 5 درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد :  در زمینه ارائه خدمات دندانپزشکی نیز تعداد 340 نفر از خدمات کلینیک تخصصی دانشکده دندانپزشکی در سمنان بهره مند شده و تعداد 404 نفر نیز از مراکز بهداشتی درمانی خدمت دندانپزشکی دریافت نمودند.

دکتر شادنوش با اشاره به فعالیت داروخانه های شبانه روزی و داروخانه های کشیک در این ایام اظهار داشت :  تعداد 3525 نفر به داروخانه مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نموده و 6762 نفر در مراکزبهداشتی درمانی شهری و روستایی توسط پزشک ویزیت گردیده اند.

شایان ذکر است: در حوزه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان 6بیمارستان دانشگاهی و1 بیمارستان تامین اجتماعی  همراه با 20 پایگاه اورژانس جاده ای و6 پایگاه اورژانس شهری بوسیله 30 دستگاه آمبولانس و 1 دستگاه اتوبوس آمبولانس فعال بودند. همچنین  3 ایستگاه سلامت نیز در این ایام به 1172 نفرمراجعه کننده خدمات سرپایی ارائه کردند.

انتهای پیام / ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار