اردبیل؛

اجرای طرح مبارزه با علفهای هرز در ۱۱ هزار هکتار از مزارع پارس‌آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون طرح مبارزه با علفهای هرز در سطح بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان پارس‌آباد اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی‌اکبر حسنیان در جلسه بررسی روند اجرای طرح مبارزه با علفهای هرز در مزارع پارس‌آباد اظهار کرد:از ابتدای سال زراعی جاری در سطح نزدیک به 11 هزار و 700 هکتار مزارع گندم و جو و 5 هزار و 500 هکتار مزارع کلزا در شهرستان پارس‌آباد مغان علیه علفهای هرز مبارزه انجام شده است.

ویگفت:در این راستا کارشناسان این مدیریت طی بازدید از اراضی زیر کشت نسبت به شناسایی مزارع آلوده به علفهای هرز اقدام کرده و در زمینهسمپاشی در زمان مناسب از ابتدای پنجه زنی تا ابتدای ساقه دهی اقدامات لازم انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: از عموم کشاورزان منطقه انتظار می‌رود قبل از مصرف سموم شیمیایی با کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشورت کرده و راهنماییهای لازم را در زمینه نوع و میزان سم مصرفی اخذ کرده و از تهیه سموم شیمیایی از فروشندگان دوره گرد و فروشگاههای غیرمجاز اجتناب کنند.

حسنیان تصریح کرد:علفهای هرز رقیب بسیار مهم و یکی از عوامل مهم کاهش تولید در زراعت گندم و جو و کلزا هستند به طوری که علاوه بر تغذیه از مواد غذایی خاک، میزبان و رابط مناسبی برای اشاعه آفات و بیماریهای گیاهی نیز خواهند بود که در صورت عدم کنترل خسارات زیادی به محصولات وارد می‌کنند.

وی افزود:مبارزه اصولی سبب کاهش علفهای هرز محصول می شوند بنابراین ضروری است کنترل به روشهای مختلف توصیه شده نظیرتناوب زراعی، کاشت بذرهای عاری از تخم علفهای هرز و ضد عفونی شده، وجین و استفاده از علف‌کشهای مجاز و مناسب انجام شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.