با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

افتتاح کارخانه تولید کمپوست در دزفول

پس از ورود معاون اول رئیس جمهوری در دزفول، کارخانه تولید کمپوست به ظرفیت 50 هزار تن در سال افتتاح گردید.

افتتاح کارخانه تولید کمپوست در دزفولبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ این کارخانه در راستای تولید بستر بذرکاری شده و رشد یافته قارچ خوراکی ( کمپوست فاز 3 ) به ظرفیت 50 هزار تن در سال به منظور مصرف پسماند محصولات کشاورزی شامل کلش گندم ، باگاس نیشکر و کود مرغ به عنوان آلاینده های محیط زیست و تبدیل به کود آلی و غنی شده با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی در دزفول راه اندازی شده است.
 
غلامعلی اسلامی زاده، مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت کشاورزی جلگه دز ( قارچ دزفول) محل راه اندازی کارخانه کمپوست گفت: پسماند کمپوست پس از برداشت محصول قارچ خوراکی به عنوان یک کود آلی، غنی، ارزان و بدون بذر علف هرز در مزارع کشاورزی مصرف می شود.
 
وی میزان سرمایه گذاری انجام شده برای اجرای این طرح را 645 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 308 میلیارد ریال از این اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.
 
اسلامی زاده ظرفیت اشتغال ایجاد شده با راه اندازی این طرح را 100 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیر مستقیم اعلام کرد و اذعان داشت: شرکت کشاورزی جلگه دز سالانه 4 هزار و 600 تن قارچ خوراکی، 800 تن بذر قارچ و از این پس نیز 50 هزار تن کمپوست تولید می کند.
 
کارخانه تولید کمپوست به دست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و نیز استاندار خوزستان و جمعی از مدیران استانی و محلی افتتاح شد.
 
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.