کرمانشاه؛

تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه به تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمانشاه پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عباس سروری گفت: این سومین سال است که سالروز شهادت سرور شهدای اهل قلم شهید مرتضی آوینی به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری می‌شود.
وی در خصوص برنامه‌های متعددی که برای این هفته در کرمانشاه در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری، شهرداری، بنیاد شهید، تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ورزش و جوانان و ... برگزار می‌شود.
رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران هنرمند، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در حوزه هنری و تکیه معاون‌الملک، اکران فیلم‌های حوزه هنری در دانشگاه‌ها و کانون‌های پرورش فکری، نمایش محصولات حوزه هنری و آثار هنرمندانی از جمله مرحوم آیت‌الله نجومی، احمد عزیزی و ...، برپایی عصر شعر یادواره شاعر مرحوم احمد عزیزی، بررسی اندیشه‌های شهید آوینی در فیلم دفاع مقدس، عصر داستان، نمایش‌های صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و ... را از جمله برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمانشاه دانست.
به گفته این مسئول، همچنین در روز 20 فروردین برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت شاعر انقلاب احمد عزیزی برگزار خواهد شد.
سروری یادآوری کرد: برگزاری جشن هنر انقلاب را نیز با همکاری بسیج هنرمندان خواهیم داشت، همچنین با همکاری آموزش و پرورش جشنواره "نغمات انقلابی و نمایش‌های آوایی" در سطح مدارس برگزار خواهد شد.
وی سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه را نیز از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: علاوه بر برنامه‌هایی که در خود شهر کرمانشاه داریم، برنامه‌هایی هم در سطح شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد.
سروری یادآوری کرد: برخی از برنامه‌ها نیز ادامه دار خواهد بود، برای مثال قصد داریم امسال هنرمندان شاخص استان را شناسایی کنیم و برای سال آینده تجلیل از چهره‌های شاخص هنر انقلاب را داشته باشیم و یک نفر را نیز به عنوان هنرمند شاخص معرفی کنیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در خصوص نامگذاری روزهای هفته هنر انقلاب نیز اظهار کرد: اولین روز که یکشنبه (20 فروردین) است هنر انقلاب اسلامی و سید شهدای اهل قلم نام دارد، روز دوشنبه هنر انقلاب اسلامی و ادبیات، سه‌شنبه هنر انقلاب اسلامی و مقاومت و بیداری اسلامی، چهارشنبه هنر انقلاب اسلامی، سینما و تئاتر، پنحشنبه هنر انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت، جمعه هنر انقلاب اسلامی، ولایت و رهبری و شنبه 26 فروردین نیز هنر انقلاب اسلامی و ادبیات پایداری نام دارد.
سروری سه اصل بصیرت، وحدت و ولایت را محور برنامه‌های امسال دانست و گفت: هدف ما این است که جوانان و هنرمندان کرمانشاه را که تعداد و سطح بسیار بالایی دارند و در کشوری مطرح هستند، برای ترسیم و معرفی هنر انقلاب ترغیب کنیم.
وی صدور انقلاب را یک کار ضروری خواند و افزود: یکی از ظریف‌ترین راه‌‎های صدور انقلاب استفاده از زبان هنر است که خوشبختانه ما در کرمانشاه استعدادهای خوبی در این بخش و در زمینه‌های فیلم، نقاشی، خوشنویسی، انیمیشن، کاریکاتور و ... داریم.
رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه در ادامه از جنگ فرهنگی شدید دشمنان نظام و غول استکبار علیه جوانان و خانواده‌های ایران هم یاد کرد و افزود: این جنگ سرمایه‌های کشور و فرهنگ نظام جمهوری اسلامی را هدف گرفته است.
به گفته این مسئول، فعالیت جزیره‌ای دستگاه‌های فرهنگی در برابر این تهاجم پاسخگو نیست و همه دستگاه‌های متولی باید دست در دست هم دهند و با برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت جلوی این تهاجم را بگیرند.
سروری معتقد است، باید با زبان هنر صدای فرهنگ ایران و جمهوری اسلامی را به دنیا رساند و از ظرفیت جوانان هنرمند در این بخش استفاده کرد.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.