مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ؛

بهره برداری700 واحد مسکن روستایی در آذربایجان غربی

چهار طرح هادی و 700 واحد مسکن مقاوم در روستاهای استان آماده بهره برداری است که همزمان با 21 فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ محمود بدلی افزود: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 115 میلیارد و 325 میلیون ریال به بهره بردای می رسند و با راه اندازی آنها 2 هزار و 300 خانوار از مزایای آنها بهره بند می شوند.

وی اضافه کرد: توانسته ایم تا به امروز برای 2 هزار و 165 روستای بالای 20 خانوار استان نقشه طرح هادی تهیه کنیم که این طرح در 501 روستا با اقداماتی نظیر اصلاح و بازگشایی معابر، جدول گذاری، آسفالت و سنگ فرش معابر به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: در قالب اجرای طرح های بهسازی و بازسازی مسکن نیز توانسته ایم این طرح را در 76 هزار واحد مسکونی روستایی شروع کنیم که 71 هزار و 500 واحد آنها تحویل روستاییان داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: در بخش مسکن مهر نیز این اداره کل در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان 11 هزار خانوار صاحب مسکن شده اند.

وی با اشاره به سنددار کردن مساکن استان افزود: تا کنون 75 درصد از اماکن روستایی و شهری زیر 25 هزار نفر جمعیت استان سند دار شده است.

بدلی بیان کرد: ایمن سازی روستاهای در معرض خطر، بازسازی مناطق سانحه دیده، مشارکت برای ساخت مسکن معلولین، ساخت خانه عالم، ساخت کتابخانه از دیگر فعالیت های این نهاد مردمی در آبادانی روستاها و شهرهاست.

طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.