ساری،

تولید ملی با ترویج فرهنگ وقف

ترویج فرهنگ وقف بهترین کمک به تولید ملی و عامل حفظ اموال و دارایی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مقام معظم رهبری شعار امسال را اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند و امید است در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری گام های اساسی در این زمینه برداشته شود.

وی با بیان اینکه اوقاف برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری باید در سه موضوع اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال قدم اساسی بردارد، افزود: اوقاف به صورت مستقیم و غیرمستقیم با شعار سال مقام معظم رهبری یعنی اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال ارتباط دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نقش وقف در اقتصاد مقاومتی را مهم و غیرقابل انکار دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد مردمی است و مردم باید در آن ورود کنند تا تحقق پیدا کند.

علیزاده با بیان اینکه وقف ورود مردم را می طلبد که به صورت مشارکتی و فردی صورت می گیرد، افزود: همه دستگاه ها در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در نخستین سخنرانی سال جدید فرمایشاتی منطقی، علمی و برگرفته از کار کارشناسی دقیق و اشراف بر اطلاعات نکات مهمی را مطرح کردند، گفت: اوقاف در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری وظایف مهم و نقشی اساسی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه وقف در تولید ملی نقش مهمی دارد، افزود: بهترین کمک به تولید ملی وقف است و وقف عامل حفظ اموال و دارایی می شود.

علیزاده با اشاره به اینکه اگر ملکی وقف شود برای همیشه ماندگار می شود و اصل وقف هیچگاه ازبین نمی رود، گفت: اگر شخصی مسجد و بیمارستانی احداث کند و یا ملک خود را برای امور خیریه و درمان وقف کند هیچگاه آن موقوفه از بین نمی رود و برای همیشه باقی می ماند.

وی با بیان اینکه متولی موقوفه وظیفه دارد عین موقوفه را حفظ و تولید اشتغال کند، افزود: وقف رعایت عدالت را در جامعه ایجاد می کند و فقر را در جامعه به تناوب ازبین می برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه وقف با تولید ملی و در توزیع عادلانه ثروت بین عموم نقش مهمی دارد، افزود: وقف عامل افزایش بیشتر شدن تقاضا می شود و متولی موقوفه باید بهره وری و تقاضا را افزایش دهد.

علیزاده با بیان اینکه وقف به صورت مستقیم و غیرمستقیم با اشتغال، تولید و رونق اقتصادی ارتباط دارد، گفت: نقش وقف در کارآفرینی و تولید برجستگی خاصی دارد.

وی افزود: یکی از بهترین راه ها در رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ترویج فرهنگ وقف است که دولت و مجلس باید اوقاف را در این راه کمک کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و عمران و آبادانی موقوفات با مدیریت جهادی، انقلابی و ولایی تحقق پیدا می کند، گفت: برنامه ریزی دقیق برای تحقق شعار سال توسط همکاران اوقاف مازندران پیگیری شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.