خطیب نماز جمعه اهواز؛

راه کنونی ما، رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان بدون اتکا به دشمن

امام جمعه موقت اهواز راه کنونی ما را همان راه رهبر انقلاب فرموده و تاکید بر رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان بدون اتکا به دشمن عنوان کرد.

راه کنونی ما، رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان بدون اتکا به دشمنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته (18 فروردین ماه) با توصیه به رعایت تقوا بیان داشت: دنیا بازاری برای معامله کردن با سود یا بدون سود و بلکه با ضرر است از این بازار باید استفاده کرد. انسان در این بازار یا باخداوند یا با شیطان معامله می کند و راه سومی وجود ندارد. اولیای الهی در این بازار با خداوند معامله می کنند و افرادی به گمان باطل خود در این بازار چشم چرانی می کند و لذت می برند اما در حقیقت آتش جهنم را خریداری می کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که بر نفس خود غلبه کنند، در این معامله سود می برند اما آنان که مسیری جز خدا انتخاب کنند و راه شیطان را در پیش بگیرند، تنها ضرر می کنند و تمام سرمایه خود را می بازند.

حاجتی با بیان اینکه ابزار شیطان وسوسه کردن در دل انسان است، گفت: برخی بزرگان و علما وسوسه شیطان را چیز خیلی خوبی می دانند، در صورتی که این وسوسه مقدمه مقاومت و جهاد اکبر شود. بنابراین چون انسان در برابر وسوسه های شیطان مقاومت می کند، مجاهد است و میدان جهاد نیز جهاد اکبر است. در این میدان جهاد مومنان چون به سلاح سنگین تری مجهز هستند، توانمندتر هستند و در مقابل موج وسوسه دشمن، مقاومت می کنند و با سلاح سنگینی که در اختیار دارند، دشمن را می کوبند.

امام جمعه موقت اهواز به بیان آیاتی از سوره مائده و همچنین روایت فرزندان حضرت آدم و برخورد رفتار هابیل و قابیل خاطرنشان کرد: شیطان با وسوسه کردن قابیل او را رام کرد و قابیل دچار حسادت ورزی شد. بعضی مفصلا می گویند بسیاری از خیانت های بنی اسرائیل به جهت خصلت هایی است که این قوم دارند و یکی از خصلت های بنی اسرائیل حسادت ورزی است، در حدی که برادر به برادر خود رحم نمی کند. بنابراین باید حواس خود را در کشور جمع کنیم. تنها ترس از خدا می تواند باعث مقاومت ما در این عرصه شود .

وی با اشاره به نقش حسادت ورزی در برخورد قابیل با هابیل و قتل هابیل توسط برادر او اظهار داشت: حسادت انسان حتی به ولایت چه ولایت فقیه چه ولایت امام علی(ع) رحم نمی کند. مگر اینکه خداوند شر حسودان را کم کند. بنابراین حسادت خبطی بسیار جدی است. در برابر این وسوسه شیطان در وهله اول باید بازدارندگی از نفس لوامه را تقویت کرد و در وهله دوم به حضرت محمد(ص) و اهل بیت ایشان توسل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی با اشاره به ایام ولادت امیرالمومنین(ع) و امام محمد جواد(ع) با تبریک ایام ولادت این 2 امام بزرگوار افزود: انشالله خداوند ما را از شیعیان و پیروان ایشان قرار دهد.

 

وی در خطبه های سیاسی نماز جمعه امروز به شعار سال 96 که از سوی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال تعیین شده اشاره و اذعان کرد: امیدواریم بعضی از خواب غفلت بیدار شوند و بدانند که حل مشکلات کشور به دست دشمن و با قدم زدن با دشمنان و رد و بدل کردن لبخند به آنها نیست.

حاجتی گفت: خداوند عزیزانی که در برجام زحمت کشیدند را حفظ کند اما باید دوباره به این باور برسیم که چشم ها را تنها باید به زبان و رهنمودهای مبارک امام مسلمین و امامت جامعه دوخت که از روز اول ایشان فرمودند از نیرنگ دشمنان نگرانم و چشم امید به دشمنان نبندید و بلکه بخش واقعی یعنی مقاومت، اقتصاد مقاومتی و حرکت در مسیر بسترسازی برای اقتصاد مقاومتی به ویژه اشتغال زایی برای قشر جوان را در نظر بگیرید. متاسفانه در هیچ کدام از این موارد وضعیت خوبی نداریم البته این سخن به معنای انکار خوبی ها نیست اما آنچه که از اقتصاد مقاومتی مقصود بود، حاصل نشده است.

امام جمعه موقت اهواز اذعان داشت: دشمن نیرنگ می زند و اظهار عجز دشمن موجب متجری شدن دشمن می شود. مقام معظم رهبری این نکته را قبلا متذکر شده اند اما مشاهده کردیم که از همان اول برخی از خزانه خالی دم زدند. این موضوع واقعا عجیب است و هنوز هم نتوانسته ایم آن را هضم کنیم. بالاخره اظهار عجز پیش دشمن کردند و تا امروز هم شانه های آن ها نزد دشمن افتاده است و به موقع در برابر دشمنان نمی خروشند و به فرهنگ مقاومت دامن نمی زنند، نزد دشمن اظهار عجز می کنند و برای تسلیم و ایجاد فرهنگ ذلت پذیری قول می دهند که البته ملت هم با جمله هیهات من الذله به خوبی پاسخ آن ها را داده است.

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه افزود: خانواده ها نزد فرزندان خود شرمنده هستند زیرا جوانان خود را بیکار می بینند. چرا برخی باید این قدر بخورند تا حالت تهوع و سرگیجه بگیرند و حقوق های نجومی دریافت کنند و در حالی که بعضی نیز برای تهیه نان شب خود مشکل دارند، آیا این است عدالت علوی؟

وی بیان کرد: بعضی ها می خواهند که جامعه را مصرف گرا کنند و جوانان را در خانه هایشان بیکار باقی بگذارند. این زمینه ساز رویکرد نامناسب مصرف گرایی برای جامعه اسلامی است. متاسفانه بعضی ها می خواهند که جامعه را مصرف زده کنند و کاملا آرام و بی سر و صدا زمینه تسلیم را در جامعه فراهم کنند. امام خمینی(ره) فرمود جامعه اصلاح نمی شود مگر اینکه مسئولان و رده های بالای جامعه اصلاح شوند. در این صورت است که این روند اصلاح به تمامی شریان های جامعه انتقال می یابد. بنابراین راه همان است که رهبر و امام جامعه فرمود و شاهراه دیگران مشخص کردند و این راه، تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان بدون تکیه بر دشمن و امید بستن به کدخدا و تنها امید به خدا است چرا که ایران کشوری قدرتمند و قوی است.

حجت الاسلام حاجتی با اشاره حمله موشکی امروز امریکا به پایگاه هوایی العشیرات حمص اظهار داشت: امریکا امروز بین 50 تا 70 موشک از روی ناوگاهای جنگی در دریای مدیترانه به این پایگاه شلیک کرد. این موضوع نشان می دهد که هیچ وقت نمی توان به آمریکا اعتماد کرد. آمریکا آدم شدنی نیست. آیا امریکایی که دو سال به طور شبانه روزی یمن را بمباران می کند، برای بشریت دل می سوزاند؟

وی تصریح کرد: طرح تشدید تحریم ها علیه ایران که اخیرا در کنگره امریکا مطرح شد و متاسفانه به علت بعضی سلیقه های سیاسی درون ایران، مسکوت ماند این است که آمریکا هیچ وقت درست نمی شود.

امام جمعه موقت اهواز خطاب به مسئولان قضایی و انتظامی استان اذعان داشت: برخی فضای مجازی و کانال ها به اسم گردشگری درحال راه اندازی مکان عیاشی هستند و تصاویر آن را در کمال قباحت برای نمایش عمومی در صفحات مجازی قرار می دهند. از دادستان می خواهیم این افراد را که از خارج از کشور خط می گیرند، سریعا به جزای خود برسانند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.