اختلاف‌نظر سناتورهای آمریکایی درباره حمله موشکی آمریکا به سوریه؛

جان مک‌کین: رند پال هیچ نفوذی بر مجلس سنا ندارد

سناتورهای آمریکایی بر سر قانونی بودن دستور ترامپ برای حمله موشکی به سوریه دچار اختلاف نظر شده‌اند.

جان مک‌کین: رند پال هیچ نفوذ واقعی بر مجلس سنای آمریکا ندارد 
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایم، «جان مک‌کین» سناتور ایالت آریزونا روز جمعه در مصاحبه با سی‌ان‌ان در واکنش به بیانیه‌ی «رند پال» سناتور ایالت کنتاکی درباره حملات موشکی آمریکا به سوریه اعلام کرد پال هیچ نفوذ واقعی بر مجلس سنا ندارد.
 
مک‌کین در این خصوص گفت: «من به سناتور پال واکنشی نشان نمی‌دهم، ما دو نفر بیش از حد متفاوتیم. او هیچ تأثیر واقعی بر مجلس سنای آمریکا ندارد. من به آنچه پال می‌گوید هیچ واکنشی نشان نمی‌دهم».

رند پال شلیک 59 موشک آمریکا به سوریه بدون مشورت با کنگره را غیرقانونی توصیف و این اقدام را محکوم کرد. وی روز جمعه در مصاحبه با «فاکس بیزنس» اعلام کرد: «به نظر من آنچه ما در حال حاضر انجام می‌دهیم غیرقانونی و خلاف قانون اساسی است».
 
مک‌کین که نیازی نمی‌بیند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای حمله به سوریه از کنگره مجوز دریافت کند در یک بیانیه مشترک با «لیندسی گراهام» سناتور کارولینای جنوبی و در حمایت از ترامپ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «دونالد ترامپ بر خلاف رئیس جمهور قبلی با یک لحظه سرنوشت‌ساز در سوریه مواجه و وارد عمل شد».
 
ارتش آمریکا صبح روز جمعه (18 فروردین) حدود 60 موشک تاماهاک را به چند هدف در پایگاه الشعیرات در استان حمص در غرب سوریه شلیک کرد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار