واشنگتن‌پست؛

دو تصویری که به‌خوبی گویای سیاست خارجی ترامپ است

یک روزنامه آمریکایی با انتشار دو تصویر از زمان حمله موشکی به سوریه و عملیات دستگیری بن لادن، به مقایسه سیاست خارجی ترامپ و اوباما پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» با انتشار دو تصویر در پایگاه اینترنتی خود به مقایسه سیاست خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور پیشین این کشور، پرداخت. 

نخستین تصور را «شان اسپایسر»، سخنگوی کاخ سفید، در صفحه توئیتر خود به اشتراک گذاشته است. این عکس پنج‌شنبه و در زمان حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی «الشعیرات» سوریه گرفته شده است. ترامپ پیش از آغاز این حمله، به «مار-ئه-لاگو» -عمارت اعیانی خود- رفته بود. تیم همراه رئیس‌جمهور آمریکا یکی از اتاق‌ها را به ستاد به‌اصطلاح فرماندهی این عملیات تبدیل کرده بودند. 

در این عکس، «جو هاگین»، معاون رئیس ستاد کاخ سفید، «جرد کوشنر»، داماد ترامپ، «استیو مانچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا، «ویلبر راس»، وزیر بازرگانی، «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه، «هربرت ریموند مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی ترامپ و «راینس پریبس»، رئیس دفتر وی، در ردیف اول دیده می‌شوند. 

در ردیف بعدی نیز «شان اسپایسر»، سخنگوی کاخ سفید، «استیو بنن»، مشاور سیاسی و استراتژیست ارشد، «استفان میلر»، مشاور ارشد، «مایکل آنتون»، معاون امنیت ملی، «دینا پاول»، معاون مشاور امنیت ملی و «گری کوهن»، رئیس شورای ملی اقتصادی آمریکا، حضور دارند. مشاور نظامی ترامپ نیز نزدیک درب اتاق ایستاده است. 

5 نفر از این افراد (مانچین، راس، بنن، میلر و کوهن) در حوزه مسائل داخلی آمریکا فعالیت دارند. کوشنر نیز تنها به‌دلیل نسبت خویشاوندی با رئیس‌جمهور در این جمع حضور دارد. این در حالی است که حوزه فعالیت شمار معدودی از افراد حاضر (تیلرسون، مک‌مستر، آنتون و پاول) بر امور خارجه و امنیت ملی متمرکز است. 

دو تصویری که به‌خوبی گویای سیاست خارجی ترامپ است


تصویر دوم ستاد فرماندهی عملیات دستگیری «اسامه بن لادن»، سرکرده گروه تروریستی القاعده، را در سال 2011 میلادی، نشان می‌دهد. در این تصویر باراک اوباما را افرادی همچون «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهور، «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه، «رابرت گیتس»، وزیر دفاع و تنی چند از تیم امنیت ملی رئیس‌جمهور وقت آمریکا احاطه کرده‌اند. 

دو تصویری که به‌خوبی گویای سیاست خارجی ترامپ است


تفاوت میان دو تصویر بسیار واضح است. اوباما در یکی از مأموریت‌های بسیار حساس در حوزه سیاست‌ خارجی دوران ریاست‌جمهوری‌اش از همفکری افراد متخصص سود برده است. در حالی که ترامپ تنها افراد نزدیک به خود را در کنارش دارد و حوزه تخصص آن‌ها و اینکه تا چه اندازه در این زمینه آگاهی دارند، برای وی چندان اهمیتی ندارد.




انتهای پیام/       

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار