بجنورد؛

مساعدت میلیاردی خیران به مددجویان کمیته امداد

خیران سه میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد شهرستان مانه و سملقان کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مهدی برزکار، مدیر کمیته امداد شهرستان مانه وسملقان گفت : سال گذشته 408 خانوارمددجو از چرخه حمایت کمیته امداد مانه وسملقان خارج شده و به خودکفایی رسیده اند.

وی توانمند سازی،‌ شکوفاسازی استعدادها و تقویت بنیان مالی خانواده های نیازمند را از جمله وظایف این نهاد برشمرد وافزود: سال گذشته پنج میلیارد و 400 میلیون ریال برای تهیه 270 مورد جهیزیه زوج های نیازمند پرداخت شده است.

برزکار همچنین از اعطای 191 فقره وام اشتغال به مبلغ 21 میلیارد و 340 میلیون ریال به مددجویان خبر داد و گفت: این طرح ها در بخش های کشاورزی، صنایع دستی و دامداری اجرایی شده است.

مدیر کمیته امداد مانه وسملقان با بیان اینکه 125 فقره مسکن شهری و روستایی برای مددجویان تحت حمایت این شهرستان ساخته و همچنین بخشی از منازل آن ها هم تعمیر شده است، اظهار کرد: پرداخت شش میلیارد ریال کمک بلاعوض در بخش های مسکن ،درمانی و معیشتی در سال گذشته از سایر فعالیت های این نهاد بود.

برزکار میزان کمک های مردمی اهدا شده به کمیته امداد شهرستان مانه وسملقان را سه میلیارد و120 میلیون ریال ذکر و تصریح کرد: ارائه خدمات دانش آموزی و دانشجویی نیز به تعداد 640 نفر با اعتبار افزون بر 800 میلیون ریال انجام شده است.

وی اعزام 104 نفر زن ومرد مددجو به عتبات عالیات، آموزش و کاریابی برای 884 نفر وارائه کمک های موردی به 475 نفر را از سایر اقدامات این نهاد عنوان کرد.

مدیر کمیته امداد شهرستان مانه وسملقان درباره وام های قرض الحسنه اهدایی هم گفت: سال گذشته به 400 خانواده مددجو بیش از پنج میلیارد ریال وام قرض الحسنه پرداخت شده و به یک هزار و 300 نفر از ایتام و بیماران صعب العلاج نیز 16 میلیارد و 720 میلیون ریال کمک شده است.

گفتنی است : هم اکنون تعداد 80 کودک زیر 18 سال با سرپرست ناتوان تحت پوشش کمیته امداد مانه و سملقان در انتظار حامی هستند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.