مشهد؛

روند اجرایی در شهرداری مشهد با قوت و شتاب مناسب پیش می‌رود

نوروز امسال ما متفاوت‌تر و ممتازتر از همه سال‌ها با عطر و بوی یاس نبی شکل دیگری یافت و اغلب کسانی امکان ارتباط با ما داشتند از خدمات شهرداری تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،سید صولت مرتضوی شهردار مشهد دریک‌صد و هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرگفت: خوشبختانه روند اجرایی در شهرداری مشهد با قوت و شتاب مناسب در چارچوب اهداف و برنامه‌ها پیش می‌رود.
مرتضوی افزود: نوروز امسال ما متفاوت‌تر و ممتازتر از همه سال‌ها با عطر و بوی یاس نبی شکل دیگری یافت و اغلب کسانی امکان ارتباط با ما داشتند از خدمات شهرداری تقدیر و تشکر کردند.
شهردار مشهد با اشاره به زلزله اخیر مشهد گفت: در روز چهارشنبه گذشته ساعت ۱۰ و ۳۹ دقیقه صبح و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین زلزله به بزرگی ۶. ۱ دهم ریشتر در سفید سنگ واقع در ۸۴ کیلومتری مشهد به وقوع پیوست که پس‌لرزه‌هایی را نیز به دنبال داشت.
مرتضوی افزود: خوشبختانه در آن ساعت در جلسه شورای معاونان شهرداری بودیم و بلافاصله معاونان و همکاران را بسیج کردیم و ستاد بحران را در شهرداری راه‌اندازی کردیم.
وی گفت: در کمتر از ۴۵ دقیقه معاونان، شهرداران مناطق، سازمان آتش‌نشانی را ارائه دادند و معدل گزارش‌ها این بود که در سطح شهر مشهد حتی خشتی جا به جا نشده و قطره‌ای خون از بینی کسی جاری نشده است و از این بابت باید دو تکلیف الهی را به جا آوریم هم نماز آیات بر اساس تکلیف شرعی بخوانیم هم سجده شکر از بابت لطف خداوند به جا آوریم.
شهردار مشهد مقدس افزود: من در خراسان جنوبی زلزله‌های بزرگی را تجربه کرده بودم و در این زلزله الطاف الهی و کرم امام رضا (ع) به مدد مردم مشهد شتافت و خوشبختانه استان با کمترین مشکل استان مواجه شد.
مرتضوی گفت: در عصر همان روز زلزله استاندار در یکی از مراسم‌های شهرداری حضور داشتند و من اعلام کردم شهرداری مشهد آماده خدمت به سایر شهرستان است و وی اعلام کرد مشکل خاصی نیست، اما در شب زلزله با شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر زلزله ۷ درصدی بودیم، اما آنهایی که تجربه این کار را دارند می‌دانند که ریشتر پس‌لرزه‌ها کمتر از زلزله اصلی است.
وی افزود: با این فضای سازی احساس ما این بود که مردم شب را در خارج از منازل خواهند بود بر این اساس به حوزه معاونت‌های فرهنگی، عمران و خدمات شهری دستور دادیم که پارک‌ها، کمپ‌ها و سوله‌های ورزشی را به صورت کامل در اختیار شهروندان قرار دهند و اعلام کردیم به هیچ وجه نگران گل‌ها و چمن‌ها نباشید و فقط آرامش شهروندان مورد توجه باشد، زیرا آسایش مردم طریق و روش ما است.
مرتضوی گفت: بعد از زلزله بامدادی روز پنج‌شنبه بسیاری از مردم شب را در بیرون از منازل خود سپری کردند و بنده نیز برای آگاهی از خدمات‌رسانی همکاران تا صبح بازدیدهایی از سوله‌های بحران، پارک‌ها و نمایشگاه بین‌المللی مشهد داشتم و بعد از نماز صبح مردم به تدریج به منازل خود حرکت کردند و در ساعت ۶ صبح دیگر کمتر کسی در خیابان‌های سطح شهر حضور داشت.
انتهای پیام// ز.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.