کرمانشاه؛

آغاز ورود معتکفین به مساجد از امشب

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از آغاز ورود معتکفین به مساجد از امشب(21 فروردین) برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از آغاز ورود معتکفین به مساجد از امشب(21 فروردین) برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و افزود: متقاضیان تا اذان صبح فردا(22 فروردین) مهلت دارند برای شرکت در این مراسم معنوی در مساجد حضور پیدا کنند.
حجت الاسلام مجتبی فتح‌اللهی‌نژاد گفت: سال گذشته حدود هفت هزار نفر از کرمانشاهیان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند که با توجه به آمار شش هزار نفری ثبت نام کنندگان تاکنون، پیش‌بینی می‌شود امسال این آمار بین شش تا هفت هزار نفر باشد.
به گفته معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه حدود 70 درصد متقاضیان اعتکاف استان کرمانشاه خانم‌ها هستند
فتح‌اللهی‌نژاد در ادامه برگزاری نمازهای جماعت سه گانه، حضور و سخنرانی چهره‌های برجسته از ائمه جماعات گرفته تا نمایندگان مجلس خبرگان و سخنرانان کشوری، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، تشکیل حلقه‌های معرفتی، برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت علی(ع) در سالروز ولادت ایشان و وفات حضرت زینب(س)، برگزاری اعمال امُ داوود و... را از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده  در مساجد در طول ایام البیض برشمرد.
فتح‌اللهی‌نژاد در ادامه با اشاره به آماده شدن 35 مسجد در استان برای حضور معتکفین همزمان با آغاز ایام البیض اظهار کرد: 16 مسجد برای برادران و مابقی برای خواهران آماده شده ‌است.
به گفته وی در شهر کرمانشاه شش مسجد برای حضور معتکفین آماده شده که سه مسجد آن  شامل مسجد آیت‌الله بروجردی، مسجد حاج شهبازخان و مسجد النبی(ص) برای آقایان و سه مسجد جامع، مسجد دانشگاه رازی و مسجد دانشگاه آزاد نیز برای بانوان در نظر گرفته شده‌ است.
به گفته فتح‌اللهی‌نژاد اعتكاف از سحر روز 13 رجب آغاز شده و تا مغرب روز 15 رجب ادامه خواهد داشت.
 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار