میکروب‌های کف دست خود را تاکنون دیده اید؟

شاید برای شما هم جالب باشد که دستان ما تنها چند ثانیه بعد از شست‌وشو به طور کامل تمیز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ برخی از کارهای عادی زندگی که هر روز انجام می‌دهیم از سوی دانشمندان غلط خوانده می‌شوند. یکی از کارهایی که محققان چندان روی خوش به آن نشان نمی‌دهند نحوه شستن دست‌ها است.

تصاویر هولناک دست‌ها 30 ثانیه بعد از شست‌وشو

از آنجایی که شستشویی غیر اصولی دست ها باعث باقی ماندن جرم هایی روی آنها می شود، بد نیست با این اشتباهات رایج که اکثر افراد هنگام شستن دست با آن مواجه‌اند، آشنا شویم. 

شستن عجله‌ای دست‌ها
طبق تحقیقات، ویروس هایی همچون سالمونلا، کلستریدیوم دیفیسیل، کمپیلو باکتر و غیره از جمله میکروب‌های خطرناکی هستند که نسبت به آنتی بیوتیک مقاومت نشان می‌دهند. بنابراین لازم است هنگام شست‌وشوی دستانمان دقت کنیم و زمان بیشتری را به آن اختصاص دهیم.

تصاویر هولناک دست‌ها 30 ثانیه بعد از شست‌وشو



خشک نکردن دست پس از شست‌وشو
یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود باکتری بر روی دست باقی بماند، این است که دستان را به خوبی خشک نمی کنید. در واقع خشک نکردن دست‌ها تمام زحمات شما را در امر پاکیزگی به باد می‌دهد.

شایان ذکر است اگر این خشک کننده های حرارتی تنها وسیله در دسترس برای خشک کردن دست ها باشند، باید زمان بیشتری را به خشک کردن اختصاص داد.


آب سرد یا آب داغ؛ مسئله این است!
آب ولرم و حتی سرد هم می تواند برای از بردن بردن باکتری ها مفید باشد. افرادی که پوست خشک تری دارند بهتر است که با آب بسیار گرم دستان خود را شست‌وشو ندهند. توجه داشته باشید که آبگرم قرار نیست معجزه کند!

تصاویر هولناک دست‌ها 30 ثانیه بعد از شست‌وشو

بر اساس نتایج مطالعه اخیری که در دانشگاه «واندربیلت» تنسی انجام شد، آب سرد هم همانند آب گرم می تواند در از بین بردن جرم ها نقش داشته باشد اما این در صورتی است که دست ها خوب به هم مالیده شده، آبکشی و خشک شوند.

از آنجایی که دمای ۲۱۲ درجه فارنهایت برای از بین بردن پاتوژن ها مفید است می تواند بهترین دما برای از بین بردن تمامی پاتوژن ها باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Saudi Arabia
آذر
۲۲:۴۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
سالمونلا، کلستریدیوم دیفیسیل، کمپیلو باکتر هیچکدام ویروس نیستند بلکه باکتری هستند، لطفا تصحیح کنید
آخرین اخبار