جرمی کوربین: پوتین و ترامپ باید راهی برای فرآیند صلح سوریه بیابند

رهبر حزب کارگر انگلیس خواستار همکاری روسای جمهور روسیه و آمریکا در فرآیند صلح سوریه شد.

جرمی کوربین: پوتین و ترامپ باید راهی برای فرآیند صلح سوریه بیابندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جرمی کوربین – رهبر حزب کارگر انگلیس – گفت ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، روسای جمهور روسیه و آمریکا باید با همکاری یکدیگر راهی برای فرآیند صلح سوریه بیابند. 

بر این اساس، کوربین در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه گاردین گفت: ترامپ و پوتین باید کنار هم باشند. آنها ابرقدرت‌های جهان هستند. اگر فشار کافی سیاسی و غیر سیاسی بر روسیه وارد شود، پوتین توانایی آن را دارد که بر تمامی طرف‌ها (درگیر در سوریه) فشار وارد کند. 

رهبر حزب کارگر انگلیس همچنین از گروه هفت (هفت کشور صنعتی جهان) خواست با روسیه و دیگر کشورهای همسایه سوریه برای احیای مذاکرات ژنو وارد تعامل شوند. 

روز جمعه کوربین خواستار آغاز مذاکرات صلح ژنو و ایفای نقش انگلیس به عنوان یک وزنه سنگین برای گفتگوهای صلح و رسیدن به توافق کامل سیاسی شد. 

پنجمین دور مذاکرات ژنو با میانجیگری سازمان ملل متحد برای مصالحه میان طرف‌های سوری در 31 مارس (11 فروردین) آغاز شد. استفان دی میستورا – نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه – در این دور از مذاکرات اعلام کرد تا زمان رسیدن به یک توافق، طرفین بر روی موضوعات کلیدی مذاکره خواهند کرد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار