افغانستان برای تجهیز بیشتر نیروهای ویژه خود خواستار کمک امریکا شد

دولت افغانستان از امریکا خواسته تا تجهیزات بیشتری را در اختیار نیروهای ویژه افغان قرار دهد.

افغانستان برای تجهیز بیشتر نیروهای ویژه خود خواستار کمک امریکا شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، صدای امریکا نوشته است که حکومت دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در حال ارزیابی استراتژی برای افغانستان است.

مقام های افغان از واشنگتن خواسته اند تا برای نیروهای ویژه افغانستان تجهیزات مورد نیاز آنان را که شامل هلیکوپتر و تجهیزات استخباراتی میگردد، فراهم کند.

حمد الله محب سفیر افغانستان در واشنگتن گفته است که قوای ویژه افغانستان به این تجهیزات نیاز دارد.

آقای محب در صحبت با گروهی از دیپلمات های پیشین امریکایی همچنان گفت که افغانستان یک استراتیژی چهارسالهء "موفقیت و صلح" را در مشورت با شرکای بین المللی اش تهیه کرده که توانمندتر ساختن نیروهای ویژه جزء آن است.

مقام های امریکایی تا حال در مورد این درخواست حکومت افغانستان چیزی نگفته اند.

اما مایکل کوگلمن، تحلیلگر مسایل جنوب شرق آسیا در مرکز تحقیقاتی ودرو ولسن ، گفته است فراهم آوری تجهیزات و اعزام نیروهای بیشتر امریکایی به افغانستان هر دو محتمل به نظر می رسد.

آقای کوگلمن گفته است:"اگر اداره ترامپ می خواهد کاری را انجام دهد، { تقاضای افغانستان} به پول زیاد ضرورت نیست تا ظرفیت قوای افغانستان را بیشتر تقویت کند. فکر می کنم که اداره ترامپ چندین هزار نیروی اضافی به افغانستان اعزام خواهد کرد. اما در عین حال، تقویت نیروهای افغانستان به خصوص قوای خاص آن کشور با اهمیت است و شاید هر دو را عملی کند".

تقاضای حکومت افغانستان برای تجهیزات بیشتر در حالی به میان آمده که حکومت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا، در حال بررسی استراتیژی آن کشور را در قبال افغانستان است. چندی قبل، فرمانده قوای امریکایی و ناتو در افغانستان خواهان اعزام چندین هزار نیروی بیشتر ناتو به ویژه نیروهای امریکایی به افغانستان شد.

در حال حاضر، حدود ۱۲۵۰۰ سرباز خارجی به شمول ۸۴۰۰ سرباز امریکایی در چوکات ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان مستقر اند که بیشتر ماموریت آموزش و مشورت به نیروهای دفاعی و امنیتی افغان را به پیش می‌برند.

جنرال جان نکلسن، فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان در ماه فبروری به سنای ایالات متحده گفته بود که جنگ افغانستان به بن بست رسیده است و برای بیرون رفت از این وضعیت، حکومت افغانستان باید به گونه ای کمک شود تا قادر به گرفتن موضع تهاجمی در برابر شورشیان و گروه های دهشت افگنی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.