اختتامیه نمایشگاه آیین‌های نوروزی افغانستان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان: معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از هرگونه فعالیتی که باعث هم افزایی فرهنگی بین دو ملت ایران و افغانستان می شود حمایت های لازم را داشته و خواهد داشت.

اختتامیه نمایشگاه آیین‌های نوروزی افغانستان در دانشگاه علوم پزشکی کاشانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین نمایشگاه آیین های نوروزی افغانستان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان به کار خود پایان داد.

در آیین اختتامیه این نمایشگاه که روز گذشته در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد حمیدرضا گیلاسی معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این موضوع که در این دانشگاه بیش از 35 دانشجوی خارجی از بیش از پنج کشور مشغول به تحصیل می باشند تصریح کرد که از این تعداد نیز 18 نفر را دانشجویان افغانستانی تشکیل می دهند که فعال ترین دانشجویان ما درعرصه‌های فرهنگی هستند.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه با اشاره به اشتراکات فرهنگی موجود بین دو کشور ایران و افغانستان خاطر نشان کرد: معاونت فرهنگی دانشگاه تا کنون نه تنها هیچگونه مخالفتی با فعالیت های فرهنگی دانشجویان خارجی بالخصوص دانشجویان کشور دوست و همسایه افغانستان نداشته است بلکه از هرگونه فعالیتی که باعث هم افزایی فرهنگی بین دو ملت ایران و افغانستان می شود حمایت های لازم را داشته و خواهد داشت.

گیلاسی در پایان با بیان این مطلب که برپایی این نمایشگاه باعث شده است تا دانشجویان ایرانی این دانشگاه نیز تشویق به برپایی چنین نمایشگاه هایی بشوند نوید داد در آینده نه چندان دور شاهد برپایی نمایشگاه فرهنگ اقوام ایرانی در این دانشگاه خواهیم بود.

لازم به ذکر است از دیگر بخش های این نمایشگاه می توان به اجرای موسیقی فولکلور افغانستانی ، شعر خوانی و عرضه غذاهای ستنی افغانستان اشاره کرد.

اجرای موسیقی فولکلور در اختتامیه نمایشگاه آیین های نوروزی

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
عالییییییییییییه زیباست.☺
آخرین اخبار