مشاور امنیت ملی آمریکا عازم کابل می‌شود

«مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا برای ارزیابی نقش ایالات متحده در افغانستان و اعزام سربازان بیشتر، راهی کابل خواهد شد.

مشاور امنیت ملی آمریکا عازم کابل می‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، هندوستان تایمز در گزارشی نوشت: «مک مستر» که قرار است به هند سفر کند در میانه راه در کابل و اسلام آباد توقف خواهد کرد تا درباره ثبات افغانستان با مقامات این کشور رایزنی کند.

این روزنامه هندی نوشت: آمریکا نگران شکل‌گیری محور جدید روسیه،‌چین و پاکستان برای مجهز کردن طالبان با سلاح‌های جدید و همچنین حمایت از آنها برای نقش آفرینی بیشتر در آینده سیاسی افغانستان است.

یک مقام ارشد آمریکایی در این رابطه گفت: مک مستر برای ارزیابی نقش ایالات متحده در افغانستان و اینکه آیا سربازان بیشتری برای اعزام نیاز خواهند بود راهی سفر شده است.

فارس نوشت: روسیه، چین و پاکستان، به دنبال یک روند آشتی همه جانبه در افغانستان هستند. در نشست سه جانبه مسکو که در روسیه برگزار شد، روسیه و چین در راستای تقویت مذاکرات صلح بین کابل و طالبان، طی یک تصمیم انعطاف‌پذیر برای حذف برخی از چهره‌های برجسته طالبان از لیست تحریم‌های سازمان ملل توافق کردند.

 این موضوع یکی از خواسته‌های اصلی طالبان در دور پیشین مذاکرات با کابل بود که با میانجی‌گری پاکستان تشکیل شده بود. با این حال ایالات متحده آمریکا حاضر به پذیرش آن نشد و بسیاری از مقامات سیاسی-نظامی، نپذیرفتن واشنگتن را به عدم تمایل این کشور برای به نتیجه رساندن مذاکرات صلح تلقی می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار