ادعای سخیف و ضدایرانی نماینده آمریکا در سازمان ملل

نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن تکرار ادعاهای نخ نمای واشنگتن علیه ایران مدعی شد سوریه همه سلاح های شیمیایی خود را خارج نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی ان ان، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل بازهم به تکرار اظهارات ضد ایرانی خود پیرامون سوریه پرداخت.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست امروز شورای امنیت با هدف رای گیری پیرامون حمله شیمیایی سه شنبه گذشته به حومه استان ادلب در سوریه تشکیل شد، در اظهاراتی سخیف و بی اساس درباره ایران ادعا کرد ایران برای اینکه بتواند نفوذ خود را در سوریه گسترش دهد، آتش جنگ در سوریه را شعله ‌ور می‌ کند. ایران شریک جنایت های اسد در سوریه است!

وی در ادامه به تکرار ادعاهای همیشگی واشنگتن علیه سوریه و رئیس جمهور قانونی این کشور پرداخت و بدون ارائه هیچ مدرک و سندی وی را به حمله شیمیایی در سوریه متهم کرد و مدعی شد حمله مذکور نشان می‌ دهد این دولت به خارج کردن همه سلاح های شیمیایی خود از این کشور مبادرت نورزیده است.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل برخلاف رویه در پیش گرفته کشورش در سوریه، ادعای تمایل واشنگتن به اتمام درگیری ها در سوریه را مطرح کرد و از روسیه خواست تا در این فرایند به عنوان بخشی از راه حل به ایفای نقش بپردازد.

وی در ادامه یاوه گویی های خود مدعی شد شورای امنیت باید اقدامات وحشیانه ایران را در سوریه زیرنظر بگیرد. ما باید متفق القول ایران رو وادار کنیم تا اقدامات خود در سوریه را متوقف کند.

شایان ذکر است، آمریکا جمعه گذشته به بهانه ادعایی حملات شیمیایی سه شنبه پیشِ سوریه در منطقه «خان شیخون» واقع در حومه استان ادلب در شمال غربی سوریه، پایگاه هوایی «الشعیرات» واقع در جنوب شرقی استان حمص در سوریه را هدف حملات موشکی قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار