وزیر دفاع پیشین آمریکا: دیدار تیلرسون با روس‌ها بی‌نتیجه بود/ روسیه همچنان پشتیبان اسد است

وزیر دفاع پیشین آمریکا در واکنش به دیدار رئیس‌جمهور روسیه با وزیر امور خارجه آمریکا گفت این دیدار هیچ نتیجه تازه‌ای در بر نداشت.

وزیر دفاع پیشین آمریکا: دیدار تیلرسون با روس‌ها بی‌نتیجه بود/ روسیه همچنان پشتیبان اسد است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، لئون پنتا، وزیر دفاع پیشین آمریکا و مدیر پیشین سازمان جاسوسی این کشور (سیا)  با اشاره به دیدارهای رکس تیلرسون، وزیر امورخارجه آمریکا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، گفت این دیدارها بی نتیجه بود چرا که روس ها همچنان بر مواضع پیشین خود درباره سوریه پافشاری کردند. 

پنتا گفت: «لاوروف همچنان تاکید داشت حمله شیمیایی، کار سوریه نیست و روسیه نمی تواند در برکنار کردن اسد (بشار اسد، رئیس جمهور سوریه) هیچ کمکی بکند. در حقیقت آنان می خواهند همچنان از اسد پشتیبانی کنند. مواضع آنان در قبال لیبی و دیگر مناطق خاورمیانه نیز هیچ تغییری نکرده است. احساس من این است که روسیه و آمریکا همچنان بر مواضع چند سال اخیر خود اصرار می ورزند.» 

وی در پاسخ به این پرسش که روابط دو طرف چگونه خواهد بود هم گفت: «باید منتظر ماند و دید در چند ماه آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. هم اکنون دوطرف به محک زدن یکدیگر ادامه می دهند. فکر می کنم آمریکا در این رابطه اهرم فشاری در اختیار داشته باشد. ما نشان دادیم که در صورت نیاز از نیروی نظامی استفاده خواهیم کرد. با توجه به رویدادهایی که در سوریه اتفاق افتاد از نگاه اخلاقی دست پیش را در اختیار داریم. شواهدی داریم که ثابت می کند دولت سوریه عامل حمله شیمیایی بوده است. و مسئولیت به گردن روس هاست. آنها توافق شیمیایی را بنا گذاشتند اما در اعمال آن ناکام ماندند. لذا ما دست بالا را در اختیار داریم و باید بتوانیم به درستی از آن بهره بگیریم.»

پنتا درباره استفاده نکردن دولت اوباما از توان نظامی هم گفت فکر نمی کنم تعیین خط قرمز از سوی رئیس جمهور اوباما ایده خوبی بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار