ساری؛

توسعه فضائل اخلاقی با اعتکاف +تصاویر

اعتکاف فرصت مناسبی برای توسعه فضائل اخلاقی و بازسازی معنوی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آيت الله طبرسی نماينده ولی فقيه درمازندران در جمع معتكفين اعتكاف را موجب رشد معنوی و تقوا خواند و گفت : فريضه اعتكاف رنگ و بوی خدایی دارد و اعتكاف موجب تقویت پیوند با خداوند می شود.

وی خواستار ارتقاء معارف و مطالعات دينی شد و افزود : خداوند عقل را برای عبوديت قرار داد و اعتكاف موجب خودشناسی و خداشناسی می شود .

نماينده ولی فقيه درمازندران با اشاره به ثمرات اعتكاف گفت : اين فريضه معنوی بركات اجتماعی ، فردی و سياسی زيادی دارد و در حقيقت اعتكاف كاری خدايی است.

ربيع فلاح جلودار استاندار مازندران نیز در جمع معتكفين ، اعتكاف را بهترين فرصت برای خودسازی و ارزيابي كارها و تلاش ها دانست و افزود : اعتکاف موجب انس و الفت خلق و خالق است و معتكفين با حضور در مساجد پیوندشان را با مبدأ هستی استوار می کنند.

وی بر اهميت تهذيب نفس و خودسازی تاكيد كرد و گفت: محاسبه نفس، خود سازى، نماز و تلاوت قرآن ، توبه و نیایش، از دیگر برکات‏ اعتکاف است.

استاندار مازندران با اشاره به سخن مقام معظم رهبری كه از اعتكاف به عنوان يک رويش انقلابی ياد كردند افزود : رهبر انقلاب به معتكفين سفارش كردند كه تمرين مراقبت از خود كنند .

ربيع فلاح جلودار آمرزش گناهان را يكي از آثار اعتكاف خواند و گفت : خدا را شاكريم كه امسال هم شاهد رشد معتكفين عزيز در مساجد استان هستيم و خیل عظیمی از جوانان جویای معنویت در اين مراسم حضور دارند .

وی در جمع دانشجويان معتكف دانشگاه علوم پزشكی بر استفاده از فرصت جوانی برای تحصيل ، تهذيب و ورزش تاكيد کرد و گفت : قدر اين لحظه ها ناب معنوی را بدانيد و ما غبطه اين لحظات را می خوريم و ای كاش فرصت داشتيم در كنار شما معتكف شويم .


توسعه فضائل اخلاقی با اعتکاف


توسعه فضائل اخلاقی با اعتکاف

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.