در پی افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره؛

معاون نخست‌وزیر کره شمالی: آمریکا مشکل‌آفرینی می‌کند

معاون نخست‌وزیر کره شمالی، آمریکا را به سوق دادن منطقه به سمت جنگ متهم کرد و گفت رئیس‌جمهور این کشور اوضاع را پیچیده می‌کند.

معاون نخست وزیر کره شمالی: آمریکا مشکل‌آفرینی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، در پی حرکت ناوهای جنگی آمریکا به سمت شبه جزیره کره، پیونگ‌یانگ، واشنگتن را به سوق دادن منطقه به سمت جنگ متهم کرد.

«هان سانگ رویل»، معاون نخست وزیر کره شمالی، در این باره گفت: «ترامپ می‌گوید هیچکس غیر از کره شمالی کارها را پیچیده نمی‌کند، اما واقعیت عکس این موضوع است و این نه کره شمالی، بلکه آمریکاست که مشکل‌آفرین است.» او درباره احتمال وقوع آزمایش هسته‌ای جدید نیز گفت: «این چیزیست که مقام عالی ما درباره آن تصمیم می‌گیرند.»

دولت دونالد ترامپ اخیرا به کره شمالی هشدار داد که صبر واشنگتن در قبال پیونگ‌یانگ به پایان رسیده است. پیش از این نیز رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا در ماه مارس، بر تنش میان واشنگتن و پیونگ یانگ افزوده بود.

وضعیت پیش آمده در شبه جزیره کره، نگرانی کشورهای همسایه را نیز در بر داشته است. بر این اساس، وزیر خارجه چین بامداد جمعه درباره احتمال وقوع یک درگیری جدی در این منطقه و مسئولیت تاریخی کشورها در این زمینه هشدار داد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار