نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه؛

مردم از رای دادن به افراد دارای هزینه تبلیغاتی نامتعارف پرهیز کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مردم توجه داشته باشند و به کاندیداهایی که تبلیغات نا متعارف داشته و بیش از حد هزینه می کنند رای ندهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به نزدیکی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری گفت:ریخت و پاش‌های انتخاباتی در جامعه اسلامی قابل توجیه نیست، و مردم باید هوشیار باشند و این داوطلبان را تحریم کنند.
 
وی با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت:مردم  به کسانی رای دهند که عقلانیت فرد مسلمان زیر سوال نرود و از مسئولان نیز خواست تا قانونی را برای شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری وضع کنند تا برخی افراد کشور را به سخره نگیرند.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به رعایت تقوای الهی اظهار داشت:یادکردن معاد و آخرت و تفکر در مباحث معاد روح تقوا را در وجود انسان نهادینه می کند.

وی در ادامه به اهمیت پرداخت وجوهات شرعی در جامعه اسلامی نیز تاکید کرد و گفت:چراکه رفع فقر در جامعه به برکت پرداخت وجوهات شرعی خمس و زکات است.
 
امام جمعه ارومیه اظهار داشت:در این راستا از امام صادق ع روایت داریم که برای هیچ کس هلال نیست از خمس ریالی خرج کند مگر برای حقی که خداوند متعال مقرر فرمودند.
 
حجت الاسلام قریشی گفت:بنابراین مومنان باید به این مسله توجه داشته باشند که پراخت خمس و زکات ایه شرعی قران است و همانطور که نماز واجب است پرداخت این وجوهات شرعی نیز واجب می باشد.
 
وی تصریح کرد:البته مصارف خمس نیز مشخص است و به دست مرجع تقلید رسیده و در راه تبلیغ دین نیز هزینه می شود.
 
اهمیت تقویت حوزه های علمیه در استان اذربایجان غربی از دیگر مباحثی بود که نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه به آن تاکید کرد و افزود:مومنان فرزندان خود را برای ورود به حوزه های علمیه تشویق نمایند تا در عرصه تربیت دینی در جامعه عهده دار این مسولیت باشند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.