ساری؛

انسداد 14 هزار حلقه چاه غیر مجاز در کشور

14 هزار حلقه چاه غیر مجاز پارسال در کشور مسدود شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مصطفوی مدیر کل حفاظت ، بهره برداری و امور مشترکین آب کشور در جمع مدیران آب منطقه ای مازندران از انسداد 14000 حلقه چاه غیر مجاز و تجهیز 5000 حلقه چاه به کنتور هوشمند در سال 95 خبر داد .

وی گفت : افت آب زیر زمینی از دهه 60 در کشور شروع و به مرور در برخی از دشت های کشور به بحران تبدیل شده است .

وی با اشاره به تغییر رویکرد و جهت گیری وزارت نیرو در بخش آب افزود : از سال 93 بدون استثناء همه گردهمایی های مدیران ارشد آب کشور به طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی اختصاص یافت و بقیه فعالیت ها از جمله بخش توسعه در اولویت های بعدی قرار گرفتند .

مدیر کل حفاظت ، بهره برداری و امور مشترکین آب کشور با تأکید بر بهره گیری از مشارکت مردم در طرح احیاء از پروژه اطلاع رسانی به عنوان یکی ازارکان مهم این طرح یاد کرد و گفت: اگر اطلاعات صحیح ، دقیق ، عمیق و سریع به مردم بدهیم قطعا دراجرای این طرح مشارکت و همراهی مردم را خواهیم داشت .

مصطفوی با بیان اهمیت سامانه ساماب و نقش آن در حل مشکلات و چالش های آب کشور افزود: این سامانه به جهت قابلیت و ظرفیت هایی که دارد موجب تسهیل درامور ارباب رجوع ، کاهش هزینه ، ایجاد وحدت رویه ،امکان نظارت بیشتر بر صدور پروانه ها ، شناسایی و کاهش گلوگاه های فساد در بخش آب و برق خواهد شد .

یخکشی مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: علی الرغم محدودیت اعتبار طرح های 15 گانه این طرح بخوبی آغاز شد اما این طرح نیازمند یک مهندسی مجدد در زمان اجراست تا نحوه پیگیری ، اجرا و راهبری آن بازنگری شود و به سمتی که نتایج آن موثر تر است هدایت گردد .

وی ضرورت اولویت گذاری در پروژه ها را با توجه به ویژگی های هر دشت امری مهم بر شمرد و افزود : با توجه به شرایط هر دشت از لحاظ وضعیت منابع آب طرح های آن باید اولویت گذاری و اجرایی شوند .

وی تهیه برش شهرستانی از برنامه طرح احیاء و تعادل بخشی را بخشی از برنامه سال 96 آب منطقه ای مازندران بیان کرد گفت :زمینه مدیریت آب در هر یک از شهرستانهای متنوع و فراوان بوده و پروژ ه های طرح احیاء باید در مسیر مدیریت آب گام بردارند .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار