کرمانشاه؛

بلوارهای کرمانشاه زیر پوشش کاشت درخت

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت: بلوارهای کرمانشاه را زیر پوشش کاشت درخت می‌بریم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سیروس کومه گفت: علاوه بر کاشت درخت در اماکنی که از پیش طراحی شده، امسال قصد داریم بلوارها و حاشیه خیابان‌هایی که کمتر درخت دارند یا فاقد درخت هستند را نیز زیر پوشش درختان ببریم.

وی ادامه داد: این کار در برخی از شهرهای بزرگ کشور مانند تهران، اصفهان و... انجام شده و مثبت بوده است.

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با اشاره به برتری گونه‌های درختی نسبت به چمن برای حاشیه خیابان و بلوارهای شهر، افزود: درخت هم نیاز آبی کمتری نسبت به چمن دارد و هم سایه‌اندازی آن بیشتر است.

کومه  بیان کرد: بیشتر از گونه‌های پهن برگ برای بلوارها و خیابان‌ها استفاده خواهیم کرد، زیرا این گونه‌ها علاوه بر بعد زیبایی و سایه گسترده، نقش بسزایی در جذب آلاینده‌ها دارد و می‌تواند سرب و ... را از هوا جذب کرده و مانند فیلتر عمل کند.

وی در خصوص درختانی که به دلیل اجرای پروژه قطارشهری کرمانشاه از وسط بلوار اصلی شهر جابجا شدند نیز تاکید کرد: این درختان از بین نرفتند و آنها را به مکان‌های دیگر انتقال دادیم.

به گفته این مسئول، در مناطقی از اجرای این پروژه که امکان کاشت درخت وجود ندارد نیز از انواع گونه‌های گل استفاده خواهد شد که گل‌کاری آن با همکاری شهرداری منطقه یک آغاز شده است.
 
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار