در تماس تلفنی وانگ‌ئی و لاوروف مطرح شد؛

درخواست چین از روسیه برای حل بحران شبه جزیره کره

چین خواستار کمک روسیه برای پایان دادن به بحران در شبه جزیره کره شد.

تماس تلفنی وزرای خارجه چین و روسیه برای حل بحران شبه جزیره کره
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز آو اسرائیل؛ وزیر خارجه چین در تماس تلفنی با همتای روسی خود ضمن هشدار درباره احتمال بروز درگیری میان واشنگتن و پیونگ یانگ، خواستار کمک‌ مسکو برای کاهش تنش‌های آمریکا و کره شمالی شد.

"وانگ ئی"، وزیر خارجه چین در گفتگوی تلفنی شب گذشته با "سرگئی لاوروف"، وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: هدف اصلی هر دو کشور بازگرداندن احزاب به میز مذاکره است.

وی با اشاره به مذاکرات شش جانبه برای متوقف کردن برنامه‌های هسته‌ای پیونگ یانگ اعلام کرد پکن آماده است با هماهنگی و کمک مسکو به وضعیت پرتنش در شبه جزیره کره پایان دهد و طرفین را به از سرگیری مذاکرات تشویق کند. چراکه پیشگیری از جنگ و هرج و مرج در شبه جزیره کره مطابق منافع مشترک هر دو کشور است.

به یگان های توپخانه ارتش چین در چند منطقه دستور داده شده تا در نوار مرزی با کره شمالی در وضعیت آماده باش کامل باشند ضمن اینکه به حدود 25 هزار نظامی نیز فرمان داده شد تا به سمت یک پایگاه نظامی در نزدیک مرز کره شمالی حرکت کنند
.

فرمان آماده‌باش به نظامیان چینی پس از آن صادر می‌شود که آمریکا از احتمال حمله نظامی به پیونگ‌یانگ خبر داد.

نگرانی‌های بین المللی از وقوع درگیری نظامی بین آمریکا و کره شمالی با تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره، افزایش یافته است و احتمال بروز جنگ در هر لحظه‌ای وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار