کرمان؛

60اغذیه فروشی غیربهداشتی تعطیل شد

دادستان کرمان گفت: در سال گذشته بیش از 430 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیراستاندارد کشف و معدوم بیش از 60 واحد صنفی پلمپ و غیر فعال شد.

60اغذیه فروشی غیربهداشتی تعطیل شد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دادخدا سالاری گفت: طرح ارتقای امنیت بهداشتی برای اولین بار در کشور در کرمان راه اندازی و با رصد مستمر و بازدید های سرزده قضات و هیات عالی بصورت دائم مراکز عرضه غذایی را مورد بازدید قرار می گیرد.
 
وی افزود: در سال 95هیات عالی بررسی امنیت غذایی و بهداشتی کرمان 17 اکیپ بازدید از 122واحد صنفی از جمله رستوران‌ها و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی داشته است.

سالاری تصریح کرد: در این بازدید ها 39 واحد صنفی اغذیه فروشی به صورت فوری پلمپ و 29 واحد صنفی غیر فعال شدند.

دادستان کرمان افزود: به طور قطع مراکز عرضه مواد غذایی که بهداشت را رعایت نکنند مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند و برای آنها تشکیل پرونده می‌دهیم و در نهایت با نظر کارشناسان شبکه بهداشت و دامپزشکی و سایر کارشناسان ذیربط و تشخیص قاضی (نماینده دادستان) این مراکز پلمب میشوند.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: بازدیدهای سرزده هیئت عالی بررسی امنیت غذایی و بهداشتی کرمان تاثیر مطلوبی بر کیفیت خدمات‌رسانی مراکز عرضه مواد غذایی در شهر کرمان داشته است و وضعیت این مجموعه‌ها نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌هایی که غذای با کیفیت را به دست مردم می‌رسانند هم به طور قطع مورد تشویق و حمایت قرار می‌گیرند.

سالاری با اشاره به ادامه این بازدید ها در سال 96،خاطرنشان ساخت:بازرسی‌های هیئت عالی بررسی امنیت غذایی و بهداشتی کرمان ادامه می‌یابد و به مدت زمان خاصی محدود نمی‌شود.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار