براساس گزارش تحلیلی مشخص شد؛

٢٥ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی پیش از موعد بازنشسته می‌شوند

دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با انتشار گزارش جامع و تحلیلی از مستمری بگیران این سازمان تا پایان سال ٩٤ تصویر کاملی از وضعیت مهمترین حوزه خدمت رسانی سازمان تامین اجتماعی منتشر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، در این گزارش که مهمترین محورهای اطلاعات استخراج شده آن در ادامه می‌آید، تلاش شده است تا وضعیت کلی مستمری بگیران تامین اجتماعی اعم از انواع مستمری بگیران، میزان حقوق و سنوات دریافت مستمری مشخص شود.

براساس گزارش منتشر شده، تعداد کل پرونده‌های فعال مستمری بگیران تامین اجتماعی تا پایان سال ١٣٩٤ معادل ٢ میلیون و ٣٠٩ هزار و ٩٧٣ مورد است که نسبت به سال ٩٣ معادل ٦ درصد رشد نشان می‌دهد.

از میان کل پرونده های مستمری بگیران ٦٤ درصد مربوط به بازنشستگان، ٦ درصد مربوط به ازکارافتادگان و ٣٠ درصد مربوط به بازماندگان است.

٢٥ درصد بازنشستگان، بازنشسته پیش از موعد محسوب می شوند. همچنین ٨٨ درصد از کارافتادگان، از کارافتادگی کلی و ١٢ درصد از کارافتادگی جزئی داشته اند. در مورد پرونده های بازماندگان نیز می توان گفت در ٤١ درصد این پرونده ها، پیش از فوت بیمه شده و ٤٧ درصد پیش از فوت مستمری بگیر و بقیه سایر موارد بوده اند.

٤٧ درصد بازنشستگان، ٩١ درصد ازکارافتادگان و ٦١ درصد بازماندگان ماهیانه مبلغی معادل حداقل دستمزد یا کمتر از آن دریافت می دارند.

میانگین سابقه پرداخت حق بیمه بازنشستگان معادل ٢٣ سال، ازکارافتادگان حدود ١٠ سال و فوت شدگان معادل تقریبا ١٤ سال است.

میانگین سن برقراری بازنشستگان معادل ٥٧ سال، ازکارافتادگان ٤٤ سال و فوت شدگان ٥٥ سال بوده است.

میانگین سن فعلی بازنشستگان برابر ٦٥ سال و ازکارافتادگان برابر ٥٥ سال است.

بیش از نیمی از بازنشستگان پیش از موعد (٥٢ درصد) را بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور تشکیل می‌دهند.

تعداد ١٩٤ هزار و ٧٨٨ پرونده (١٣ درصد بازنشستگان) را بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور (کسانی که ٢٠ سال سابقه متوالی یا ٢٥ سال متناوب پرداخت حق بیمه در مشاغل سخت و زیان آور داشته‌اند) تشکیل می‌دهند.

تعداد ٨٧ هزار و ٥٤٢ پرونده (٦ درصد بازنشستگان) را بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور طبق قانون استفساریه (کسانی که کمتر از ٢٠ سال متوالی یا ٢٥ سال متناوب سابقه در مشاغل سخت و زیان آور داشته‌اند) تشکیل می‌دهند.
 
 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار