وحدتی هلان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

حقوق مستمری بگیران و شاغلان باید با هم برابر باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از نابرابر بودن حقوق مستمری بگیران از شاغلان انتقاد کرد.

دهم نوروز// مجلس//  چرا حقوق مستمری بگیران با شاغلان برابر نیست؟محمد وحدتی هلان، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: مستمری بگیران زیر بار فشار مالی شانه خم کرده اند و پس از 30 سال خدمت کاری، در ایام کهنسالی به شغل دوم روی آورده اند.

وی با بیان اینکه چرا باید حقوق مستمری بگیران با شاغلان همان حرفه متفاوت باشد؟، افزود: مستمری بگیران باید پس از بازنشستگی آرامش و راحتی خیال از جهت تامین مالی آینده خود و خانواده شان داشته باشند در حالی که در کشور ما، به دلیل فاصله حقوق دریافتی یک بازنشسته با شاغلان، برخی از آنها پس از پایان خدمت، مجبور به مسافر کشی و برخی دیگر باری بر دوش فرزندان خود شده اند.

وحدتی ادامه داد: با پیگیری های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با افزایش مستمری این افراد، مقرر شد تا در بودجه سال 96 میزان حقوق این قشر به تناسب دریافتی شاغلان افزایش یابد که هم اکنون در حال برنامه ریزی و برگزاری جلسات با مسئولان مربوطه هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: افراد بازنشسته به طور جدی نیازمند به یاری مسئولان هستند، چرا که در ایام پیری، بیماری و ضعف جسمانی اجازه ادامه کار و کسب درآمد برای بازنشستگان وجود ندارد و اگرچه بسیاری از این افراد را درسطح شهر مشغول به فعالیت می بینیم که این امر حکایت از اجبار و ناچاری آنها دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۶
بجز بانکها، بیمه ها، شرکت نفت و تامین اجتماعی والله بخدا همه کارمندان شاغل حقوق ضعیف دارند و زیر فشار اقتصادی هستند بازنشسته ها که بسیار بدتر هستند.
آخرین اخبار