زاهدان؛

محفل هنر انقلاب در زاهدان برگزار شد

محفل هنر انقلاب در سیستان و بلوچستان با حضور هنرمندان و خانواده‌های شهدا در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در این مراسم  گفت: هنر انقلاب هیچ‌گاه به بن‌بست نمی‌خورد، زیرا هنری متعهد، پویا و پایان‌ناپذیر است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، افزود: هنر انقلاب، هنری متعهد است که دغدغه دین، اخلاق و ارزش‌ها را دارد و اگر بخواهیم دو نمونه هنرمند انقلابی را نام ببریم، می‌توان به شهیدان آوینی و خزائی اشاره کرد.

امام جمعه شهرستان زاهدان با بیان اینکه هنر باید در وجود هنرمند نهادینه شده باشد، افزود: اگر هنر در هنرمند نهادینه نشده و جزو ذات او نشده باشد، مانند آن است که شخصی نمی‌تواند صحبت کند، اما بهترین میکروفن در اختیار او گذاشته شود.

وی با انتقاد از اینکه در جامعه ما تعدادی از هنرها شکوفا و تعدادی دفن شده است، تصریح کرد: مدارس و مساجد ما باید محلی برای تولید ایده‌های انقلابی و تربیت هنرمندان انقلابی باشند.

همچنین محسن ذولفقاری رئیس حوزه هنری گفت:  در این مراسم از  از سه  اثرهنری  شامل:"کتاب گندم صلیب گرسنگی" و دو اثر موسیقی بلوچی به اسم لیپار و بلبل نالان رونمایی شد.

در پایان این محفل معنوی، شهید محسن خزائی به‌عنوان شهید شاخص هنر انقلاب استان معرفی و از خانواده این خبرنگار شهید تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار