کرمانشاه؛

برنامه اشتغال استان بايد با نگاه به ظرفيت های استان تدوين و اجرايی شود

مديران به دنبال الگوها و خط مشی ها جديد با نگاه به ظرفيت های موجود برای اشتغال باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضا رحيمي معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: همه دستگاه هاي عضو اين كارگروه در سال 1396 بايد برنامه هاي خود را با تاكيد بر اشتغال تدوين و ارائه و به صورت ويژه برنامه خود را براي كاهش نرخ بيكاري دنبال كنند.

مهندس رحيمي با بيان اينكه كارگروه اشتغال استان هر هفته تشكيل مي شود گفت: اين كارگروه دو هفته يكبار به رياست استاندار كرمانشاه برگزار مي شود بنابراين تدوين برنامه جامع اشتغال از اهداف ما در سالجاري است و هيچ دستگاهي نمي تواند به اين مهم بي تفاوت باشد.

وي افزود تمامي برنامه هاي مربوط به اشتغال در يك برنامه زمانبدي مشخص پيگيري و اجرايي خواهد شد و اين موضوع هر هفته در دستور كار اين كارگروه قرار خواهد داشت.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري گفت همچنين دستگاه ها موظف هستند كه با جديت و تلاش گسترده ضمن شناسايي ظرفيت ها و مزيت هاي ويژه استان به دنبال جذب سرمايه گذار براي اجراي طرح هاي توليدي و اشتغالزايي باشند.

مهندس رحيمي رفع مشكل بيكاري استان را در در گرو اهتمام و تلاش مضاعف مديران، شناسايي درست ظرفيت ها و ترسيم خط مشي ها و الگوهاي جديد عنوان كرد و گفت: مديران بايد متناسب با پتانسيل هاي موجود به دنبال ايجاد اشتغال در استان باشند و الگوبرداري از برنامه هاي ديگر استان ها رفع كننده مشكل بيكاري در استان نيست.

وي با اشاره به تصويب 20 ميليارد تومان يارانه براي اجراي طرح هاي توليدي در بخش هاي كشاورزي و صنعت از محل سفر مقام معظم رهبري به استان گفت: سازمان هاي جهادكشاورزي و صنعت، معدن و تجارت استان موظف هستند كه با استفاده از از اين منابع، سرمايه گذاري خود را به 200 ميليارد تومان افزايش دهند تا قادر باشيم از بقيه منابع در نظر گرفته از محل سفر مقام معظم رهبري در خصوص تخصيص يارانه براي اجراي طرح هاي اشتغالزايي كه تا 100 ميليارد تومان قابل افزايش است، استفاده كنيم.

رحیمی افزود خواستار پيگيري امورات مربوط به جذب كمك هاي فني و اعتباري جهت ايجاد اشتغال در بخش هاي مختلف امدادي از جمله كميته امداد، بهزيستي و ديگر نهادهاي مرتبط شد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري با بيان اينكه تامين منابع اعتبارات مالي جهت اجراي طرح هاي اشتغالزايي ماموريت مهم و اصلي دستگاه هاي اجرايي ذيربط است، گفت: دستگاه هاي ذيربط بايد برنامه هاي خود را در جهت جذب منابع و تسهيلات تدوين كنند و الگوهايي را با توجه به ظرفيت هاي موجود براي ايجاد تحول در بخش اشتغال استان در نظر بگيرند.

وی با اشاره به اینکه توجه به صنايع تبديلي و كسب و كار خرد و خانگي را موضوعي بسيار مهم در ايجاد اشتغال مردم به ويژه در روستاها براي پايداري و كمك به توليد در اين مناطق عنوان كرد و گفت: در كنار جذب سرمايه گذاري و طرح هاي بزرگ بايد صنايع تبديلي و كسب و كار خرد و خانگي را مورد توجه قرار دهيم لذا ضروري است كه دستگاه ها در تدوين برنامه اشتغال، نگاه جدي به ايجاد صنايع فرآوري و تبديلي هم داشته باشند.

رحیمی به وجود مزيت هاي ويژه در استان براي فرآوري بخشي از محصولات كشاورزي و صنايع دستي گفت: بسياري از محصولات مانند زيتون، نخود، پشم و ... در استان توليد مي شود كه با يك نگاه ويژه مي توان اين محصولات را در استان فرآوري و به رونق اقصادي و توليد در منطقه كمك كرد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري همچنين با اشاره به ظرفيت هاي موجود در روستاها براي اجراي طرح هاي كوچك دامپروري گفت: روستاهاي استان این ظرفیت را دارند که دامداری‌های کوچک در آنها ايجاد و با چند راس دام برای چند نفر ایجاد شغل شود لذا تمامي دستگاه ها به دنبال استفاده از ظرفيت هاي موجود با بهره مندي از روش هاي جديد و نوين باشند.

مهندس رحيمي به اجراي طرح هاي بزرگ مانند خودروسازي، پتروشيمي قوطي سازي و ديگر طرح ها در بخش صنعت اشاره كرد و گفت: با اجراي اين طرح ها حدود 4 الي 5 هزار شغل در بخش صنعت استان در سالجاري ايجاد مي شود اما ايجاد شغل از كسب و كار خرد و خانگي را هم بايد مدنظر داشته باشيم.

وي با بيان اينكه فضاي توليد و اشتغال در استان را فضاي روبه رشد و مثبتي مي بينم گفت: با توجه به اجراي طرح هاي مختلف و همچنين اقدامات در حال انجام و فضايي كه در زمان پسابرجام ايجاد شده فضاي استان كرمانشاه را براي توليد و ايجاد اشتغال فضاي روبه رشد و مثبتي مي بينم و اين استان از آينده بسيار خوبي برخوردار است

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار