فرماندار فاریاب کفت: برای اولین بار امسال4 مرکز جهت خرید گندم پیش بینی شده است که در طول دوره ی 45 روزه کار خرید گندم در سطح شهرستان را انجام می دهند.

خرید گندم جنوب استان در45روزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی نیک نفس از فراهم شدن تمهیدات لازم جهت برداشت گندم از مزارع این شهرستان خبرداد.

وی افزود: با توجه به اینکه فاریاب یکی از شهرهای پیشگام در تولید گندم در استان محسوب می شود، باید تلاش کنیم تا برداشت گندم از سطح مزارع شهرستان به نحو مطلوب انجام شود.

فرماندار فاریاب گفت: وزارت جهاد کشاورزی خدمات قابل قبولی در جهت تسطیح و آبیاری اراضی کشاورزی ارائه داده است و این امر نقش مهمی در افزایش تولید محصولات کشاورزی ایفا می کند.
 
فرماندار فاریاب خاطرنشان کرد: برای تامین سوخت ادوات و ماشین آلات کشاورزی هیچگونه مشکلی وجود ندارد و خوشبختانه امسال سهمیه خوبی در این خصوص پیش بینی شده است.
نیک نفس افزود: نرخ برداشت غلات دانه های روغنی مطابق با مصوبات ستاد برداشت غلات کشور است.

گفتنی است 9 هزار هکتار از اراضی آبی شهرستان فاریاب زیر کشت گندم و 150 هکتار زیر کشت دانه های روغنی رفته است و پیش بینی می شود از این سطح بالغ بر 30 هزارتن گندم و 400 تن دانه های روغنی برداشت شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار