شهرکرد؛

وجود ۱۶۰ کودک بازمانده از تحصیل در چهارمحال و بختیاری

حدود ۱۶۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فرج‌الله اعرابی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به نبود آمار دقیق کودکان بازمانده از تحصیل در استان گفت: بر اساس اسناد موجود احتمالاً این تعداد حدود ۱۶۰ نفر باشد.

وی با بیان اینکه طرح شناسایی چهره به چهره کودکان بازمانده از تحصیل در استان به تفکیک شهرستان، منطقه، روستا و مدرسه در حال اجراست افزود: در فروردین ماه جاری ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار به منظور شناسایی، جذب و حمایت از این دانش‌آموزان اختصاص یافت.

اعرابی اضافه کرد: در راستای تسهیل روند تحصیل برای این افراد، لوازم التحریر و پوشاک رایگان مدارس نیز مهیا شده است.

وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف، تعدادی از معلمان با عنوان «راهبران تحت پوشش روستایی» ضمن بازدید از مدارس ابتدایی روستا‌ها، به شناسایی این افراد می‌پردازند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در پایش افراد بازمانده از تحصیل، دارندگان ضریب هوشی پایین‌تر در طرح تلفیقی در مدارس عادی، آموزش بیشتری می‌بینند.
 
اعرابی افزود: در طرح مذکور در صورت بیمار بودن فرد، مستندات از پزشک معتمد و مرکز بهداشت مربوطه اخذ و ثبت خواهد شد و افراد دارای چند معلولیت یا بیماری شدید نیز ضمن معرفی به بهزیستی، در صورت امکان آموزش داده می‌شوند.

وی با اشاره به پوشش ۹۹ و هشت دهم درصدی تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری ۱۸۴ هزار و ۸۳۷ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی استان مشغول به تحصیل هستند که ۸۷ هزار و ۹۷۰ نفر آنان در مدارس دولتی و ۹۷ هزار و ۱۱۶ دانش‌آموز معادل ۵۲ و دو دهم درصد آنان در مقطع ابتدایی می‌باشند.

اعرابی درخصوص مدارس ابتدایی با کمتر از ۲۰ دانش‌آموز در سطح استان هم گفت: ۳۹ مدرسه با پنج دانش‌آموز، ۱۰۳ مدرسه با ۶ تا ۱۰ دانش‌آموز، ۶۴ مدرسه با ۱۱ تا ۱۵ دانش‌آموز و ۴۷ مدرسه با ۱۶ تا ۲۰ دانش‌آموز از مدارس یک کلاسه در پایه‌های مختلف ابتدایی هستند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.