کرمان؛

اجرا طرح روستای بدون بیکاردر کرمان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان از اجرای طرح روستای بدون بیکار با همکاری دستگاه های اجرایی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمدرضا جهانگیری،
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: این طرح با هدف توسعه روستایی، ایجاد اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس روستاییان در روستاهای منتخب استان اجرا می‌شود.
وی افزود: این اداره کل پس از اینکه از طریق دستگاههای مربوطه مشخص شد چه محصولاتی دارای بازار فروش مناسب هستند، اقدام به تدوین برنامه آموزشی مربوطه برای توانمند سازی روستائیان می‌کند و براساس آن افراد باید بگونه‌ای آموزش مهارتی داشته باشند که بتوانند به بهترین شیوه در فرآیند تولید محصولات یا ارائه خدمات کنند.
جهانگیری با اشاره به اینکه اشتغال یک متغیر وابسته بوده و به متغیرهای مستقل زیادی ارتباط دارد، تصریح کرد: قطعا حرکت‌های جزیره‌ای و بدون برنامه‌ی جامع نمی‌تواند اثر بخشی لازمه را به دنبال داشته باشد.
وی گفت: در اجرای این طرح هریک از دستگاه های اجرایی بایستی وظیفه ذاتی خود را بصورت هماهنگ انجام دهند تا گروه هدف طرح بتواند بصورت شفاف و با سرعت بیشتر از مزایای طرح بهره مندشوند.
جهانگیری تصریح کرد:این طرح در دو محور کوتاه مدت یکساله و بلند مدت پنج ساله‌ی و با استفاده از اعتبارات دستگاههای اجرایی و فرمانداری‌های استان اجرا شده و همچنین از طریق اعتبارات صندوق کارآفرینی امید و سایر بانک‌ها نیز تسهیلات لازمه به متقاضیان گروه هدف تعلق خواهد گرفت.
انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار