سی و چهارمین جشنواره جهانی فجر آغاز به کار کرد

دیدار کوتاه رضا میر کریمی با اهالی رسانه در سالن یک پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فجر آغاز به کار کردبه گزارش خبرنگار حوزه سینماگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیدار کوتاه اهالی رسانه با رضا میرکریمی با نیم ساعت تاخیر، قبل از اکران فیلم سینمایی «معلم»، در سالن یک پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.
 
در ابتدا مراسم کیوان کثیریان به خبرنگاران خوش آمد گفت و اظهار داشت: جشنواره بین الملل مراسم افتتاحیه ندارد و کمتر با مواجهات غیر لازم رو به رو هستیم.
 
رضا میرکریمی، دبیر جشنواره اظهار داشت: جشنواره فردا آغاز می‌شود ولی ما این برنامه را گذاشتیم تا اهالی رسانه یک روز زودتر جشنواره را آغاز کنند.

وی ادامه داد: ما برای برگزاری جشنواره استاندارد و خوب، نیاز به لوازم نرم افزاری داریم و ما همه تلاشمان را کردیم که جشنواره شخصیت و نظم داشته باشد که همه این‌ها در بخش نرم افزاری جای می‌گیرد.

میرکریمی گفت: ما حتی مخاطبان جشنواره را هم بررسی کردیم ولی جشنواره به لوازم سخت افزاری نیز نیاز دارد، برای مثال جشنواره کاخی می‌خواهد با پانزده سالن سینما و این دست ما نیست.

دبیر جشنواره بیان کرد: ولی دیدیم که جشنواره فقط فیلم نشان دادن نیست، بلکه یک آیین فرهنگی هنری است که در آن فیلم هم نمایش می‌دهد.

میرکریمی اظهار داشت: ما امسال به مجموعه سینما ها سالن اضافه کردیم و استقبال از جشنواره برای ما غافل گیر کننده بود، البته ما هنوز هم در قدم اول هستیم.
 
وی ادامه داد: تعداد همراهان و عوامل فیلم زیاد است و کارگردانان بیش از هفتاد درصد آثار جشنواره در کاخ جضور پیدا خواهند کرد و ما در دو دانشکده نشست‌های علمی داریم و از حضور اساتید خارجی هم بهره خواهیم برد. 

میرکریمی افزود: در این دوره از جشنواره بزرگداشت هم برگزار خواهیم کرد و یک برنامه ویژه هم برای سینمای ایران داریم که اکران فیلمی است که به سفارش جشنواره توسط عزیز ساعتی ساخته شده، که طی مراسمی به نمایش در خواهد آمد.
 
وی اظهار داشت: امسال از پارسال جلوتریم و زود شروع کردیم.
 
میرکریمی رو به خبرنگاران عنوان کرد: حتما مشکلات جشنواره را صادقانه انتشار دهید چون ما به بهبود کار فکر می‌کنیم، پس بیایید دست به دست هم دهیم تا اتفاق خوبی ییفتد.
 
کثیریان در پایان گفت: برای ششصد نفر از اهالی رسانه کارت صادر شده و مجموع کارت‌های صادر شده 8 هزار است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار