استاد احمد ابوالقاسمی:

استانداردهای مسابقات ایران بسیار بالا است/ادغام مسابقات بین المللی ابتکار خوبی است

داور سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: ایرانیان به دلیل تجارب بالا و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در مسابقات گوناگون قرآنی بهترین داوران قرآنی در جهان اسلام هستند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، استاد احمد ابوالقاسمی در حاشیه برگزاری سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مصلی بزرگ تهران اظهار داشت: سطح کیفی و کمی سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نسبت به سال‌های گذشته از بالاتر است و این امر مشهود است.

وی در عین حال افزود: همچنین ادغام مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز ابتکار خوبی بوده است، اما این امر به دلیل اینکه باعث تعدد رشته‌ها و همچنین افزایش حجم کاری زیادی برای مجریان و داوران این دوره از مسابقات شده، ممکن است که این فشار کاری اشکالاتی را ایجاد کند که این موضوع نیز بسیار طبیعی است.

داور سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ادامه به شرکت قاریان کشورهای تازه استقلال یافته شوروی سابق در این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: نمایندگان قرانی کشورهایی مانند تاجیکستان که به تازگی در رشته قرائت در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کنند از سطح بالایی برخوردار نیست و در مسابقاتی با این سطح بالا باعث می‌شود که مسابقات را تحت شعاع قرار دهند لذا برای جلوگیری از این امر مسئولان باید تدابیری بیاندیشند و فیلترهایی را تعریف کنند و یا اینکه این افرادر در سالن‌های جانبی و در مسابقات مقدماتی شرکت داده شوند تا در صورت دارا بودن کیفیت مناسب به مرحله بالاتر راه پیدا کنند.

احمد ابوالقاسمی در ادامه به سطح داوری این دوره از مسابقات اشاره و تصریح کرد: داوری این دوره از مسابقات در سطح بسیار خوب و قابل قبولی قرار دارد و همچنین استانداردهای داوری که در این مسابقات تعریف شده بسیار در سطح بالایی قرار دارد.

وی در ادامه به سطح داوران ایرانی اشاره و خاطر نشان کرد: داوران ایرانی به دلیل تجارب بالایی که در مسابقات گوناگون قرآنی کسب کرده‌اند و همچنین به دلیل آموزش‌ها و سرمایه‌گذاری که در این راستا انجام شده بهترین داوران قرآنی در سطح جهان اسلام به شمار می‌روند.

عضو هیئت داوران رشته قرائت سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ادامه افزود: استاندارهای داوران ایرانی به این دلیل بسیار بالا است که بر قوانین و اصول قرائت، صوت و لحن مسلط هستند و این امر به دلیل تجربه زیاد داوران ایرانی در مسابقات گوناگون و همچنین بهرمندی از کلاس‌های آموزشی متعدد است و این موضوع باعث بالا رفتن سطح کیفی داوران ایرانی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار