برگزیده سال گذشته مسابقات قرآن کریم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

قاریان ایرانی شانس موفقیت بیشتری در مسابقات قرآن کریم دارند

قاریان ایرانی به دلیل نزدیک بودن آیین‌نامه مسابقات قرآنی داخلی به بخش بین‌الملل، شانس موفقيت بیشتری در این دوره از مسابقات دارند.

حامد ولی‌زاده قاری برتر سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، در حاشیه افتتاحیه سی‌وچهارمين دوره از این مسابقات، در گفتگو اختصاصی با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: امسال شاهد سی‌وچهارمین دوره از مسابقات هستیم و ناخودآگاه برای برپایی این رویداد بزرگ، مسابقات مقدماتی در سطوح مختلف برگزار شده تا قاریان منتخب به مرحله نهایی برسند. 

وی افزود: در کنار مسابقات قطعا خانواده‌ها و افراد بسیاری از ابتدا تا به امروز با این دوره از مسابقات درگیر بودند و حالا ایران این افتخار را دارد تا میزبان نمایندگان دیگر کشورها باشد.

ولی‌زاده در ادامه بیان کرد: معمولا تجربه نشان داده است که قاریان ایرانی در قیاس با قاریان دیگر کشورها با توجه به نزدیک بودن آیین نامه مسابقات بین‌المللی قرآن، به آیین‌نامه داخلی کشور، موفق‌تر هستند و نتیجه بهتری را هم قاریان ایرانی در این دوره از مسابقات می‌گیرند. 

نفر برتر سی‌وسومین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه ایران کشور میزبان است و معیار داوری‌های به آیین‌نامه ایران نزدیک است، اظهار داشت: باید دید امسال قاریان ایرانی چه می‌کنند و در مسابقات این نحوه خواندن قرآن است که عیار آنها را مشخص می‌کند.
 
وی با اشاره به مراحل مختلف مسابقات، تصریح کرد: سال گذشته مسابقات در سه مرحله و امسال احتمالاً در دو مرحله داوری شده است، که این دسته‌بندی و فیلترها باعث می‌شود نفر برتر به مرحله نهایی برسد و تلاوت داشته باشد.

ولی‌زاده ادامه داد: چند سالی است که معناگرایی در بخش داوری از ارزش بالایی برخوردار است و هر کدام از قاریانی که بتوانند تلاوت خود را نزدیک به معنای آیات بخوانند موفق‌تر هستند. 

ولی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: هر چقدر مسابقات قرآنی نمود بیشتر و بهتری در فضای رسانه و مجازی داشته باشد، ناخودآگاه گرایش مردم نیز به عرصه حفظ، تلاوت و...  نیز بیشتر می‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار