نتایج نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد؛

مکرون در دور نخست انتخابات فرانسه، از لوپن پیشی می‌گیرد

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد سطح حمایت فرانسوی‌ها از امانوئل مکرون نسبت به مارین لوپن، افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، نتایج یک نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد نشان می‌دهد امانوئل مکرون – نامزد میانه‌رو در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه – در دور نخست انتخابات که روز یکشنبه برگزار خواهد شد، نسبت به مارین لوپن، رقیب راست‌گرای افراطی خود، برتری خواهد یافت.

با این‌حال، همچنان نتایج دور دوم این انتخابات قابل پیش‌بینی نیست. فرانسوا فیون – نامزد محافظه‌کار – و ژان-لوک ملانشن – نامزد چپ‌گرا – نیز فاصله خود را با رقبایشان کاهش داده اند.

نتایج این نظرسنجی نشان داده است احتمال دارد در دور دوم انتخابات، مکرون با کسب 65 درصد، لوپن را با 35 درصد آرا شکست دهد.

همچنین، این نظرسنجی نشان می‌دهد مکرون در دور نخست با 24 درصد و لوپن با 21.5 درصد به دور دوم انتخابات راه خواهند یافت. این در حالی است که سطح حمایت از مکرون نسبت به نظرسنجی‌‎های روزهای گذشته بدون تغییر باقی مانده؛ اما از سطح محبوبیت لوپن، 1.5 درصد کاسته شده است.

فیون که پیشتر به دلیل رسوایی مالی در نظرسنجی‌های انتخاباتی نسبت به دیگر رقبا عملکرد ضعیف‌تری داشت، اکنون با 0.5 درصد محبوبیت بیشتر، 20 درصد آرای انتخاباتی را به خود اختصاص خواهد داد.

طبق نتایج این نظرسنجی، ملانشن که گفته می‌شود قصد دارد مالیات برای ثروتمندان را افزایش دهد و در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر و مسکن حدود 100 میلیارد یورو هزینه کند، با کسب 1.5 درصد محبوبیت، 19.5 درصد آرای انتخاباتی را کسب خواهد کرد.

گفته می‌شود ملانشن در صورت راهیابی به دور دوم انتخابات، می‌تواند لوپن و فیون را به راحتی شکست دهد. این در حالی است که در صورتی که وی در دور دوم انتخاباتی با مکرون رقابت کند، با کسب 41 درصد، از مکرون (با 59 درصد) شکست خواهد خورد.

میزان مشارکت فرانسوی‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری، 71 درصد تخمین زده شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار