شیراز؛

رد صلاحیت شده‌ها باید پای‌بند به قانون باشند

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: رد صلاحیت شده‌ها باید پای‌بند به قانون باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه رد صلاحیت شده‌ها باید پای‌بند به قانون باشند، گفت: این افراد باید به طرفدارانشان نیز بگویند که بنا به اصول قانون اساسی نمی‌توانند در این کار ورود کنند اما رد صلاحیت به این معنا نیست که در هیچ کاری ورود نکنند.

امام جمعه شیراز افزود: آنان که رد صلاحیت شدند باید طرفداران خود را به آرامش، ثبات و حفظ قانون دعوت کنند.

آیت الله ایمانی ادامه داد: آنان که ردصلاحیت شدند با رعایت قانون به دنیا نشان بدهند که کشور ما کشور قانون است، پایبند به قانون است و غیر از قانون و اجرای قانون اساسی چیز دیگری نیست.

وی اظهار داشت: براساس اصل 98 قانون اساسی تفسیر قانون اساسی برعهده شورای نگهبان است به این معنا که اگر کلمه‌ای در قانون مبهم بود شورای نگهبان آن را معنا می‌کند.
 
آیت الله ایمانی با بیان اینکه اصل 99 قانون اساسی نیز نظارت بر انتخابات را بر عهده شورای نگهبان گذاشته است، بیان کرد: نظارت بر 2 نوع است، استطلایی و استصوابی، نظارت شورای نگهبان استصوابی است.
 
امام جمعه شیراز با اشاره به دیگر اصول قانون از جمله اصل 111، 120 و 121 گفت: در این سه اصل معیارهایی برای تائید صلاحیت افراد ذکر شده که شورای نگهبان بنا بر این اصول برای صلاحیت یا رد صلاحیت افراد اقدام می‌کند و شورای نگهبان هم بنا بر حجت شرعی و قانونی این معیارها را می‌سنجند.
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: مردم نیز باید بصیر و آگاه باشند، دشمنان در خارج  که افراد را وادار کردند بیایند ثبت نام بکنند حالا وادار می‌کنند بیایند سر و صدا بکنند. باید مردم هوشیار باشند تا بیگانگان نتوانند در اراده و تصمیم ما نفوذ کنند و مشکلی برای جامعه ما به وجود بیاورند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار