معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

توزیع فهرست کتاب‌های مناسب دانش آموزان به همراه کتاب درسی

معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش گفت: امسال توزیع فهرستگان همراه با کتاب درسی در مدارس کشور انجام می‌شود.

فریبا کیا معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد توجه به توزیع کتاب‌های کمک درسی استاندارد برای دانش آموزان بیان کرد: هر‌سال سازمان پژوهش برای صرفه جویی در وقت و به گزینی کتاب‌های موجود، بعد از بررسی‌های ۲۰۰ متخصص به تفکیک دوره‌های مختلف تحصیلی، کتاب‌های استاندارد را معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دسته بندی کتاب‌ها به ۲ شکل انجام می‌شود، ادامه داد: کتاب‌ها تحت عنوان کتابنامه رشد به طور الکترونیکی روی سایت رشد بارگذاری می‌شود، همچنین مجموعه مختصری با درجه بندی سطح کیفی در مجلدی تحت عنوان فهرستگان ارائه می‌شود که امسال برای دومین بار این مجلد در مدارس توزیع خواهد شد که فهرستی نیز از فیلم‌های رشد و لوح فشرده آموزشی در آن جای دارند.

معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش گفت: درجه کیفی کتاب‌ها مبتنی بر تقویت خلاقیت، پرسشگری، کیفیت آموزشی، به روز رسانی اطلاعات و جلوگیری از منفعل شدن دانش آموزان سنجیده می‌شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته بازخوردهای خوبی از استان‌های کشور دریافت کردیم و امسال درنظر داریم تا همراه با توزیع کتاب‌های درسی در مدارس این فهرستگان ارائه شده و یک نسخه از آن در مدارس وجود داشته باشد.

کیا با بیان اینکه این منابع آموزشی در کنار برنامه درسی قرار دارند، تصریح کرد: در صورت تشخیص معلم به کتاب‌های غیررسمی، این کتاب‌ها که موضوعات متفاوتی دارند به دانش آموزان توصیه می‌شود و اجباری در استفاده آن‌ها نیست.

وی یادآور شد: سیاست‌های تشویقی نیز برای این گروه از کتاب‌ها درنظر گرفته شده و تجهیز کتابخانه‌ها و برگزاری نمایشگاه کتاب مدارس با توجه به این فهرست انجام می‌شود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منا
۲۳:۱۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
مرس