باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد:

آخرین وضعیت ذخیره سازی گوشت و مرغ ماه رمضان/اعتراض مرغداران به افزایش قیمت جوجه

مدیر عامل پشتیبانی امور دام گفت: با توجه به ذخایر مناسب گوشت قرمز و مرغ تا شش ماه آینده جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

علیرضا ولی، مدیر عامل پشتیبانی امور دام در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اعتراض مرغداران مبنی بر افزایش قیمت نهاده‌ها اظهار داشت: طی پنج سال اخیر نرخ ذرت به پایین‌ترین حد خود رسیده از این رو دلیلی مبنی بر گرانی مواد پروتئینی نیست.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ذخایر راهبردی برای ماه رمضان افزود: با توجه به ذخایر مناسب گوشت قرمز و مرغ تا شش ماه آینده جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

ولی با اشاره به واردات مرغ تا سال از ترکیه گفت: این درحالی است که در شرایط کنونی از تولید دو میلیون و ۲۵۰ هزارتن مرغ در کشور با مازاد ۲۵۰ هزارتن مرغ روبرو هستیم.

مدیر عامل پشتیبانی امور دام با بیان اینکه نرخ کنونی مرغ گران نیست، عنوان کرد: تنها برخی افراد با غرض ورزی و اهداف سوء، قصد دارند بازار را متشنج نمایند.

وی با اشاره به نرخ مرغ در ایام ماه رمضان بیان کرد: سازمان حمایت مسئول قیمت گذاری کالا است، اما پیش بینی می‌شود که هر کیلو مرغ منجمد با نرخ ۵ هزار و ۷۰۰ تومان در ایام ماه رمضان توزیع شود.

محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گفت: نرخ جوجه یک‌روزه نسبت به سال گذشته با رشد ۳۹ درصدی و ذرت ۱۴ درصدی مواجه بوده که همین امر اعتراض مرغداران را در بر داشته است.

وی با انتقاد از عدم ارائه فاکتور از سوی فروشندگان جوجه یک‌روزه به مرغداران افزود: مزارع مرغ مادر با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تومان جوجه را در اختیار مرغدار قرار می‌دهند و این درحالی است که دستگاه‌های نظارتی در برخورد با سودجویان اقدام خاصی را انجام نداده اند.

وی با بیان اینکه نرخ منطقی مرغ نباید از هزار و ۳۰۰ تومان بیشتر باشد، گفت: با توجه به تلاش مرغداران مبنی بر جوجه ریزی ماه رمضان بالا بودن نرخ جوجه یک‌روزه در پی روند کاهشی نرخ مرغ ضرر و زیان مرغدار را به همراه دارد چرا که با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی جوجه، نرخ فروش هر کیلو مرغ زنده نباید از ۵ هزار و ۶۰۰ تومان کمتر باشد.

به گفته مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با وجود آنکه نقش جوجه در هزینه تمام شده مرغ ۱۱ درصد است، اما ناگفته نماند که با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی جوجه یک‌روزه ۳۰ درصد هزینه را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار