دبکا فایل: وزیر دفاع آمریکا با پرسش‌های بی‌پاسخ بسیاری اسرائیل را ترک کرد

دبکا فایل نوشت وزیر دفاع آمریکا درحالی سرزمین‌های اشغالی را ترک کرد که بسیاری از پرسش‌های رژیم صهیونیستی بی‌پاسخ مانده بود.

دبکا فایل: وزیر دفاع آمریکا با پرسش‌های بی‌پاسخ بسیاری اسرائیل را ترک کرد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی صهیونیستی دبکا فایل با اشاره به تحولات اخیر در بلندی های جولان نوشت: پس از آنکه ژنرال جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، اسرائیل را ترک کرد، اوضاع در جبهه های شمالی در نزدیکی سوریه و لبنان همچنان همانند قبل از سفر وی مبهم است.    

متیس درباره پیشنهادهای آمریکا به منظور کمک به مصر در زمینه جنگ با گروه تروریستی داعش در سه جبهه سوریه، دریای سرخ و لیبی به صراحت سخن گفت. اما پاسخ های وی در رابطه با سوریه به شدت مبهم و محافظه کارانه بود و اسرائیل پاسخ بسیاری از پرسش های خود را نیافت. 

به عنوان مثال درحالی که عملیات رقه در دستور کار آمریکا قرار دارد، درباره پیامدهای آن مطلبی بیان نشد. روابط نظامی آمریکا و روسیه در سوریه و اینکه اسرائیل باید در آینده انتظار چه پیشامدهایی را داشته باشد، از دیگر موضوعاتی بود که متیس درباره آن سخن نگفت. 

پرسش بی پاسخ دیگر این بود که با توجه به آنکه روسیه، جنگنده های سوریه را تحت محافظت خود قرار داده است، اسرائیل چگونه قادر خواهد بود در صورت لزوم برای حفظ منافع امنیتی خود، در آسمان سوریه به اقدام نظامی بپردازد. 

برخی از پرسش‌های بی پاسخ دیگر نیز عبارت بودند از اینکه که اگر سوریه به استفاده از سلاح های شیمیایی ادامه دهد، چه روی خواهد داد؟ سیاست آمریکا دررابطه با نیروهای ایرانی حاضر در سوریه چه خواهد بود؟ موضع واشنگتن در برابر حزب الله چیست؟ آیا آمریکا طرح سابق ترامپ را در زمینه ایجاد مناطق امنیتی در سوریه با کمک اردن و ترکیه پیش خواهد برد؟  و از همه مهمتر این که دولت ترامپ تا چه حد از اقدامات نظامی اردن در جنوب سوریه حمایت خواهد کرد و برای مقابله با ارتش خالد بن ولید، از گروه های وابسته به داعش چه اقداماتی انجام خواهد شد.  

دبکا فایل نوشت مقامات اسرائیلی نتوانستند پیش از پایان یافتن سفر وزیر دفاع آمریکا به اسرائیل پاسخ پرسش های خود را بگیرند. 

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار