کرمان؛

نمایشگاه خطرسنجی سکته ها در جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:نمایشگاههای خطرسنجی سکته های مغزی،قلبی همزمان با سراسر کشور درجنوب کرمان برپا شد.

نمایشگاه خطرسنجی سکته ها در جنوب کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا محمدی ساردو گفت: نمایشگاههای خطرسنجی به مناسبت هفته سلامت و همزمان با 300 شهرستان در سراسر کشور افتتاح شده است.
 
وی افزود: این نمایشگاه در محل سالن مرکز بهداشت شهرستان کهنوج و عنبرآباد، سالن آموزش بهورزی مرکز بهداشت جیرفت، سالن ورزشی ریاست جمهوری تربیت بدنی رودبار جنوب و قلعه گنج به مدت یک هفته با حضور کارشناسان با تجربه برای انجام مشاوره های لازم در خصوص سکته های مغزی، قلبی و سرطان، خودمراقبتی، تغذیه، پیشگیری از دخانیات و الکل، راه های شادی و شاد زیستن برای بازدید عموم دایر است

وی تصریح کرد: این نمایشگاه در محل سالن مرکز بهداشت شهرستان کهنوج و عنبرآباد، سالن آموزش بهورزی مرکز بهداشت جیرفت، سالن ورزشی ریاست جمهوری تربیت بدنی رودبار جنوب و قلعه گنج به مدت یک هفته با حضور کارشناسان با تجربه برای انجام مشاوره های لازم در خصوص سکته های مغزی، قلبی و سرطان، خودمراقبتی، تغذیه، پیشگیری از دخانیات و الکل، راه های شادی و شاد زیستن برای بازدید عموم دایر است.

محمدی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح تشویق جمعیت بالای ٣٠ سال برای مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه ها و خانه های بهداشت برای تعیین احتمال بروز سکته قلبی و مغزی در ١٠ سال آینده و تشخیص زودرس سه سرطان روده بزرگ، پستان و دهانه رحم است.

وی با بیان اینکه پس از تعیین میزان خطر برای هر فرد، کارت خطرسنجی سبز، زرد، نارنجی یا قرمز بر اساس میزان خطر محاسبه شده به وی داده می‌شود، گفت: این اقدام تعیین کننده خدمات خود مراقبتی مورد نیاز برای هر فرد و زمان مراجعه بعدی و داروی مورد نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با این اقدام می‌توان از مرگ‌های زودرس ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی پیشگیری کرد و برای پیشگیری و کنترل سه سرطان شایع در کشور گام برداشت.
 
محمدی گفت: بیماری های قلبی و عروقی، سرطان و دیابت و ...با زندگی ناسالم، عدم تحرک کافی، تغذیه ناسالم، سبک زندگی غلط مانند استفاده دخانیات و الکل در ارتباط است.

 نمایشگاه های خطرسنجی به مدت یک هفته شامل 4 غرفه خطر سنجی سکته های قلبی، مغزی و سرطان، تغذیه، خودمراقبتی، پیشگیری از دخانیات و الکل سلامت روان ( با محوریت شادی و شاد زیستن ) دایر شده است و آموزش های لازم در این غرفه ها با حضور کارشناسان با تجربه سلامت به عموم مردم ارائه می شود.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار