دیناروند خبر داد؛

توزیع فرآورده‌های ویژه متابولیک از طریق پست انجام می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: توزیع فرآورده‌های ویژه متابولیک از طریق پست موجب می‌شود تا این فرآورده‌ها به راحت‌ترین شکل ممکن در اختیار بیماران قرار گیرد.

توزیع فرآورده‌های ویژه متابولیک از طریق پست انجام می‌شود
رسول دیناروند در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: هر طرح عملیاتی برای توفیق نیازمند مساعدت و همکاری سایر بخش‌های تاثیر گذار است به عنوان مثال ساماندهی زنجیره تامین توزیع و عرضه فرآورده‌های ویژه متابولیک و شیر خشک‌های رژیمی که بعد از مطالعات و پایش‌های فراوان در مرحله اجرایی شدن قرار گرفته برای موفقیت نیازمند مساعدت بیماران، خانواده‌های بیماران، پزشکان، داروخانه‌ها، اداره پست و ... است.
 
وی ادامه داد: در کنار همه این موارد باید به نقش مدیران اجرایی وزارتخانه و مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اشاره کرد که مجموعه این عوامل نهایتا توفیق یک طرح را محقق می‌کند.
 
رئیس سازمان غذا و دارو افزود: ساماندهی زنجیره توزیع و عرضه فراورده‌های متابولیک و شیرخشک‌های رژیمی که مطالعات مقدماتی و فازهای عملیاتی از سال 93 آغاز شده بود در زمستان سال گذشته راه اندازی و فرآیند توزیع این فرآورده‌ها از طریق پست انجام خواهد شد.
 
دیناروند بیان کرد: توزیع فرآورده‌های ویژه متابولیک از طریق پست انجام می‌شود تا این فرآورده‌ها به راحت‌ترین شکل ممکن در اختیار بیماران قرار گیرد و فرآورده‌های آنان از طریق نسخه الکترونیک تامین شود.
 
وی تصریح کرد: اکنون بیش از 2 هزار و 500 بیمار متابولیک نیازمند این فرآورده‌های ویژه در کشور می‌باشند که اداره کل نظارت و فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های سازمان غذا  و دارو وظیفه ساماندهی و ارائه خدمات بر آنها را بر عهده دارد به طور کلی 22 گروه از بیماری‌های متابولیک در کشور مورد حمایت وزارت بهداشت قرار دارد و برای آنان فرآورده‌های ویژه متابولیک تهیه می‌شود.
 
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان از زمان تشکیل دولت یازدهم تحقق دولت الکترونیک از طریق به کارگیری ایده‌های فناورانه در حوزه سلامت و نیازهای غذایی و دارویی مردم است.
 
دیناروند تاکید کرد: طراحی سامانه‌های از جنس حامی در راستای این سیاست‌گذاری کلان قابل تفسیر است اینکه مردم بدون نیاز به مراجعات غیر ضروری، وقت گیر و هزینه بر بتوانند نیازهای غذایی و دارویی خود را تامین کنند، پروژه تاثیرگذاری است که همه باید برای موفقیت آن تلاش کنیم.
 
وی یادآور شد: کار در سازمان ما شفاف شده است و مسئولان می‌توانند با اطمینان مجوزها را کنترل کنند و این موضوع به نفع ما، مردم و جایگاه بین المللی ما می‌باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار